A YouGov felvásárolja a GfK fogyasztói panel üzletágát 342 millió dollárért
A brit közvélemény-kutató cég, a YouGov bejelentette a német piackutató cég, a GfK SE fogyasztói panel üzletágának felvásárlását 315 millió euró (342,4 millió dollár) értékben.

Az ügylet várhatóan 2023 második felében zárul le
A GfK fogyasztói panel üzletága több mint 100 000 háztartást ölel fel, paneljeik jelen vannak 16 európai országban.
A londoni tőzsdén jegyzett YouGov friss közleménye szerint azért döntött a tranzakció mellett, mert a piackutatás területén nagy felhasználói bázissal rendelkező fogyasztói panel üzletággal jelentősen bővülhet tevékenységük az FMCG szektorban, miközben az amerikai ügyfélkapcsolataikat is erősítik.
„Ez az ügylet stratégiai szempontból fontos számunkra, mivel lehetővé teszi, hogy tovább terjesszük tevékenységünket a még alulreprezentált FMCG szektorban, és olyan hosszú távú kapcsolatokkal rendelkező nagyvállalati ügyfélkört hozzunk magunkkal, amely a YouGov ügyfelei között is különleges helyet kap majd”
– fogalmazott Stephan Shakespeare, a YouGov vezérigazgatója a közleményében.
Az ügylet várhatóan 2023 második felében zárul le.
A GfK egység értékesítése várható volt, miután az Advent tulajdonában lévő NielsenIQ-ról szárnyra kapott a hír, hogy megkapja az Európai Unió versenyjogi engedélyét a GfK felvásárlására, azzal a feltétellel, hogy a GfK értékesítse fogyasztói panel üzletágát.
Kapcsolódó cikkeink
Operatív idők – X. Zsendülés Kertészeti Konferencia
A tavasz beköszöntével nem csupán a természet, hanem a kertészek…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma
Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >