A YouGov felvásárolja a GfK fogyasztói panel üzletágát 342 millió dollárért
A brit közvélemény-kutató cég, a YouGov bejelentette a német piackutató cég, a GfK SE fogyasztói panel üzletágának felvásárlását 315 millió euró (342,4 millió dollár) értékben.
A GfK fogyasztói panel üzletága több mint 100 000 háztartást ölel fel, paneljeik jelen vannak 16 európai országban.
A londoni tőzsdén jegyzett YouGov friss közleménye szerint azért döntött a tranzakció mellett, mert a piackutatás területén nagy felhasználói bázissal rendelkező fogyasztói panel üzletággal jelentősen bővülhet tevékenységük az FMCG szektorban, miközben az amerikai ügyfélkapcsolataikat is erősítik.
„Ez az ügylet stratégiai szempontból fontos számunkra, mivel lehetővé teszi, hogy tovább terjesszük tevékenységünket a még alulreprezentált FMCG szektorban, és olyan hosszú távú kapcsolatokkal rendelkező nagyvállalati ügyfélkört hozzunk magunkkal, amely a YouGov ügyfelei között is különleges helyet kap majd”
– fogalmazott Stephan Shakespeare, a YouGov vezérigazgatója a közleményében.
Az ügylet várhatóan 2023 második felében zárul le.
A GfK egység értékesítése várható volt, miután az Advent tulajdonában lévő NielsenIQ-ról szárnyra kapott a hír, hogy megkapja az Európai Unió versenyjogi engedélyét a GfK felvásárlására, azzal a feltétellel, hogy a GfK értékesítse fogyasztói panel üzletágát.
Kapcsolódó cikkeink
A dm forgalma 17 százalékkal nőtt az elmúlt gazdasági évben
A dm az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >