A Wizz Air már vr-technológiát is alkalmaz
A Wizz Air elsőként alkalmaz pilótaképzésében virtuális valóság által vezérelt technológiát – közölte a légitársaság az MTI-vel.
A közlemény szerint a Wizz Air az Airbus által kifejlesztett, felhőalapú Mobile Airbus Training experience (MATe) Suite csomagot és a Virtual Procedure Trainer (VPT) technológiát használja fel pilótaképzésében.
A MATe Suite egy felhőtechnológiára épülő szolgáltatási platform, amely e-tréninget és vizsgákat foglal magában különféle pilóta kategóriákra szabva. A VPT innovatív szoftvere pedig egy virtuális pilótafülke segítségével oktatja a növendékeket, ezzel lehetőséget ad arra, hogy alaposan megismerkedjenek az Airbus repülőgépekkel és készségszinten begyakorolhassák a legfontosabb műveleteket.
A két új képzési megoldás – amelynek bevezetésére a Légügyi Felügyeleti Hatósági Főosztály is megadta jóváhagyását – még átfogóbb tudás megszerzésére nyújt lehetőséget a Wizz Air képzési központjában, és támogatja a típusképzési tanfolyamon részt vevő pilótákat.
A Wizz Air tervei szerint 2030-ig további 4000 pilótát és elsőtisztet képez ki, valamint 300 új Airbus A321neo és egy nagy hatótávolságú A321XLR repülőgéppel bővíti flottáját.
Felidézték, hogy a Wizz Air 2013-ban nyitotta meg első képzési központját Budapesten, egy A320-as teljes repülés-szimulátorral és tantermekkel, majd 2018-ban egy második intézményt is létrehozott a fővárosban. Az oktatóközpontokban három A320 teljes repülőgép-szimulátor, fedélzeti evakuációs, valamint tűzvédelmi tréningek állnak a pilótanövendékek rendelkezésére. Idén Rómában alapít újabb képzési központot a légitársaság.
A Wizz Air az MTI érdeklődésére arról is beszámolt, hogy évente több mint 200 új pilótát képeznek ki, az elmúlt 12 hónapban csaknem 90 növendék Magyarországon szerezte meg a képesítését.
Hozzátették, hogy több mint 2600 pilóta dolgozik a Wizz Air állományában, a légitársaság flottája pedig jelenleg 206 repülőgépből áll.
A Wizz Air korábbi közlése szerint a bevétel 134 százalékkal, 3,896 milliárd euróra emelkedett a tavaly március 31-én zárult üzleti évében, miközben az utasforgalom 88 százalékkal, 51,072 millióra nőtt. A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134,3 millió eurót ért el, a megelőző üzleti évben 23,3 millió eurós veszteséget könyveltek el. A cég nettó vesztesége a 2021/2022-es 642,5 millióról 535 millió euróra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >A mesterséges intelligencia városi felhasználásáról szóló mintaprojekt indul
Miskolcon valósul meg az első olyan magyarországi mintaprojekt, amely városi…
Tovább olvasom >GVH: az új mesterséges intelligencia stratégiában jó irány a kkv-szektor támogatása
A mesterséges intelligencia (MI) stratégia megújítása több ponton is összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >