A webáruházak többségének nőtt a forgalma
Tovább menetel a hazai kiskereskedelem, és az adatok azt mutatják, hogy most éri meg igazán webáruházat indítani – írja a penzcentrum.hu.
A hazai webáruházak 55 százaléka könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a ShopRenter legutóbbi kutatásából. Az 570 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 4 százaléka számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.
Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első 3 helyezettje idén a szolgáltatás, a webpláza és az irodatechnika lett. A résztvevő webáruházakban 2018-ban átlagosan 21 273 Ft volt a leadott rendelések értéke. A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 89 százaléka biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás fizetési mód is egyre népszerűbb a webshopok körében. Négy évvel ezelőtt még csak a webáruházak 36 százaléka, ma viszont már 66 százaléka biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.
Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (93 százalék), de kétharmaduk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is. A webáruházak 60 százalékánál átvehetjük a rendelést valamelyik csomagpontos átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már majdnem minden harmadik webáruháznál elérhetők. A kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 46 százalékának leginkább a marketinggel gyűlik meg a baja, 34 százalékának a termékek feltöltése, 22 százalékának a design testreszabása, 17 százaléknak az ügyfélszolgálat ellátása, míg minden tizedik e-kereskedőnek a rendelések feldolgozása okoz gondot.
A tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizálás (amit 69 százalékuk alkalmaz), a Google Ads hirdetések, illetve a remarketing. A legnépszerűbb marketing eszköz a közösségi oldalakon való részvétel, a webáruházak 84 százaléka használja. A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (93 százalékuk használja), de az Instagram szerepe is egyre jobban felértékelődik. 2016-ban még csak az e-kereskedők 15 százaléka, ma már több mint minden második webshop tulajdonos érzi szükségét a képmegosztó oldalon való jelenlétnek. A YouTube népszerűsége egy év alatt közel a duplájára nőtt (36 százalékuk használja).
A kutatásban részt vevő webáruházak 17 százaléka az idei évben indult, míg közel minden második webshop még a hároméves kort se érte el. Ez annak jele, hogy még ma is sokan vannak azok, akik a webáruház indítás mellett teszik le a voksukat. Egy részük a meglévő hagyományos üzletüket egészíti ki egy online felülettel (a megkérdezett webshop tulajdonosok 47 százalékának van offline boltja is), de sokan vannak azok is, akik a vállalkozóvá válás útján indulnak el egy webáruházzal.
Ennek okait abban kereshetjük, hogy míg a 2000-es években komolyabb informatikai tudás hiányában igencsak nehézkes, majdhogynem lehetetlen feladat lett volna egy webáruház elindítása mindenféle külső segítség nélkül. Addig ma már a bérlős webáruház rendszereknek köszönhetően programozói tudás nélkül, gyakorlatilag pillanatok alatt elindítható egy webáruház akár teljesen egyedül is. Ezek után nem meglepő, hogy a kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 62 százaléka bérelhető webshop rendszert használ, 59 százalékuknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével.
Ráadásul ezek a bérlős rendszerek nemcsak az informatikai hátteret adják havi pár ezer forintos bérlési díjért, de széles választékát nyújtják az előre elkészített design sablonoknak, többféle fizetési lehetőséget biztosítanak, és egyszerű pénztármegoldásokat alkalmaznak. Így, ha van egy jó ötletünk, vagy esetleg már rendelkezünk is eladható termékekkel, akkor számunkra a webáruház indítás egy jó alternatíva. Ezzel hosszú távon megteremthetjük azt a pénzügyi szabadságot, amelyre valószínűleg mindig is vágytunk. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >