A webáruházak többségének jól ment tavaly
2009-ben a megkérdezett webáruházak 18 százalékának csökkent a forgalma az előző évhez képest – derül ki a WebShop-Experts Kft. felméréséből . A többség forgalma tehát stagnált vagy növekedett.
Azok az áruház-tulajdonosok, akik a fejlesztés mellett döntöttek – legyen az kismértékű vagy egészen drasztikus átalakítás – legalább 9 százalékos növekedést realizálhattak a forgalmukban.
Az áruház életkora és a konverziós ráta összefüggésével kapcsolatban sokan azt gondolnák, hogy minél idősebb az áruház, annál magasabb a konverziós rátája. Állításukat a felmérésből kapott adatok alá is támasztják, ám a képet árnyalja, hogy koránt sem olyan nagy a különbség, mint azt gondolni lehetne: a legfiatalabb és a legidősebb áruházak átlagos konverziós rátája közti különbség ugyanis „ledolgozható”, hiszen mindössze 0,36 százalékról van szó.
A tranzakciós értékek már nem ilyen közeliek: az egyéves vagy annál fiatalabb áruházak átlagos tranzakciós értéke feleakkora, mint az öt évnél idősebbeké. Előbbiek esetén ez az érték 15 472, míg utóbbiak esetén 31 894 forint. Úgy tűnik tehát, hogy a hosszabb ideje az e-kereskedelmi színtéren működő áruházak nagyobb bizalmat élveznek a vevők részéről, hiszen többet is hagynak a kasszánál. Ez a tendencia igazolódik az átlagos napi látogatottságot illetően is, hiszen az 5 éves vagy annál idősebb áruházak négyszer annyi látogatót tudhatnak magukénak, mint a legfiatalabbak – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >