A Wal-Mart csökkentette árait

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 01. 26. 08:42

A Wal-Mart csökkenti az üzleteiben árult élelmiszerek só-, cukor- és zsírtartalmát, s egyúttal a zöldségek és gyümölcsök árát is egy országos egészségtudatosság-kampánynak a keretében.

A projekt a gyermekkori elhízás ellen kívánja felvenni a kesztyűt.
Mint arra a The Washington Post rámutatott, Barack Obama néhány évvel ezelőtt még csak nem is volt hajlandó vásárolni a láncnál, amely hetente 14 millió vásárlót szolgál ki és mintegy 60 ezer beszállítóval szerződött.

A cég ráállt, hogy az üzleteiben forgalmazott csomagolt termékek sótartalmát 2015-ig 25, cukortartalmát pedig 10 százalékkal csökkentse. Azokat a termékeket, amelyek megfelelnek ennek a vállalásnak, megkülönböztető címkékkel látják el.

A Wal-Mart öt évvel ezelőtt kínos konfliktusba került a demokratákkal, amikor Hillary Clinton, aki akkor még New York állam szenátora volt, visszafizette a cégnek a számlájára befizetett kampány-hozzájárulást, mert a dolgozók szakszervezete hiába próbálkozott meg magasabb béreket és kedvezőbb egészségbiztosítási feltételeket kicsikarni az üzletláncból. Michelle Obama, férjének 2008-as elnökválasztási kampánya idején lemondott arról az állásról, amelyet a Wal-Mart egyik beszállítójának igazgatótanácsában betöltött.

Amerika első családjának ezentúl nem lesz nehéz dolga, ha a sokáig elkerült Wal-Martban akar majd vásárolni; a cég ugyanis, amely hagyományosan a vidéki és a külvárosi jelenlétre összpontosított, bejelentette, hogy hamarosan négy üzletet hoz létre Washingtonban – írta meg az MTI a Washinton Post nyomán.

Kapcsolódó cikkeink