A VOSZ szerint meg kellene tervezni az árstopok kivezetését
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) álláspontja szerint meg kellene tervezni az élelmiszerekre érvényes árstopok kivezetését.
Az MTI-hez eljuttatott szerdai közleményében az érdekképviselet kiemelte, az árbefagyasztások feloldása az infláció remélt csökkenésével párhuzamosan, fokozatosan történhetne meg a lakosság és a gazdasági szereplők teherbíró képességét figyelembe véve. A VOSZ szerint erre várhatóan tavasz végétől nyár elejétől nyílik lehetőség.
A közleményében a VOSZ kifejtette, az árstopok a piaci folyamatok durva korlátozását jelentik, így csak átmeneti intézkedések lehetnek, és addig maradhatnak fenn, amíg az felétlenül indokolt.
A normál piaci körülmények visszaállítása az élelmiszereknél hozzájárulna az ellátási láncok megfelelő működéséhez, vagyis ahhoz, hogy a magyar élelmiszeripari cégek ne veszítsenek itthon piacot – írja a VOSZ.
A közleményben kitérnek arra, hogy a 2022-ben több ezer boltot érintő bezárási hullám nem írható kizárólag az árstopok kontójára. A boltbezárásokhoz hozzájárult az energiaválság, a munkaerőköltségek megugrása és az ágazati különadó is. Ebből következik, hogy az árstopok feloldása önmagában nem oldja meg a bolti kiskereskedelem problémáit, de hozzájárul azok csillapításához.
A kistelepülési boltok vissza nem térítendő támogatást kaptak operációjuk fenntartásához. Az ehhez hasonló támogatásokat továbbra is biztosítani kell, különösen azokon a területeken működő boltoknak, ahol a bolti kiskereskedelem fennmaradása, illetve a lakosság ellátása veszélybe kerülhet – közölte a VOSZ.
Kapcsolódó cikkeink
Keresik 2023 sikeres vállalkozónőit és női vállalatvezetőit
Az emberek szeretik a történeteket. Szeretnek tanulni, inspirálódni, erőt meríteni…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére
Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >