A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros megállapodást kötött
A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros egyezségre jutott az Egyesült Államokban a kereskedők hitel- és betéti kártyadíjainak korlátozásáról. Ez várhatóan részben alacsonyabb árak formájában éri majd el a fogyasztókat, bár néhány kritikus szerint a díjak továbbra is magasak maradnak – írta a Reuters.
A Visa és a Mastercard, két vezető fizetési hálózat, hatalmas, 30 milliárd dolláros egyezségre jutott a kereskedők által fizetendő hitel- és betéti kártyadíjak korlátozásáról az Egyesült Államokban. Ennek részeként várhatóan enyhülést hoz a fogyasztók számára is az árakban. Az intézkedés egy nagyszabású trösztellenes peres eljárás része, amely az elmúlt évtizedben zajlott, és most, ha a bíróság jóváhagyja, lezárulhat.
A megállapodás értelmében mind a Visa, mind a Mastercard vállalta, hogy három éven keresztül csökkenti a swipe-díjakat és öt évig alacsonyabb átlagdíjat biztosít. Emellett korlátokat is bevezetnek ezeknek a díjaknak az öt éves időszakra. Ez lehetőséget ad a kereskedőknek kedvezmények nyújtására vagy pótdíjak felszámítására a magasabb bankközi díjakkal rendelkező kártyák esetén.
Bár a megállapodás értéke közel 30 milliárd dollár, néhány kritikus szerint ez nem nyújt elegendő enyhülést, különösen, ha globális összehasonlításban nézzük a díjakat. Emellett vannak olyan szervezetek is, amelyek úgy vélik, hogy ez csak minimális könnyítést jelent rövid távon.
A megállapodást még Margo Brodie bírónak kell jóváhagynia, ami várhatóan 2024 végén vagy 2025 elején történhet meg. Eközben néhány amerikai szenátor támogatja egy olyan törvényjavaslatot, amely más fizetési hálózatok használatát is lehetővé tenné Visa és Mastercard hitelkártyák esetén. Ez a fejlemény továbbra is nagy figyelmet kap az Egyesült Államok pénzügyi szektorában és az üzleti világban.
Kapcsolódó cikkeink
Nem feltétlenül a magas felvételi pontszámot igénylő egyetemi szakok vezetnek a legjobban fizetett pozíciókba
Idén kiemelkedően magas pontszámokkal lehetett bejutni a legnépszerűbb egyetemi szakokra,…
Tovább olvasom >A gamereket célozza legújabb kampányában a BKK
A fiatal gamereket hívja játékra legújabb kampányában a Budapesti Közekedési…
Tovább olvasom >Boxutcává alakítja Budapestet a Mastercard és a McLaren Formula 1 Team
A Mastercard új lendülettel tér vissza a motorsport világába: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >