A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros megállapodást kötött
A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros egyezségre jutott az Egyesült Államokban a kereskedők hitel- és betéti kártyadíjainak korlátozásáról. Ez várhatóan részben alacsonyabb árak formájában éri majd el a fogyasztókat, bár néhány kritikus szerint a díjak továbbra is magasak maradnak – írta a Reuters.
A Visa és a Mastercard, két vezető fizetési hálózat, hatalmas, 30 milliárd dolláros egyezségre jutott a kereskedők által fizetendő hitel- és betéti kártyadíjak korlátozásáról az Egyesült Államokban. Ennek részeként várhatóan enyhülést hoz a fogyasztók számára is az árakban. Az intézkedés egy nagyszabású trösztellenes peres eljárás része, amely az elmúlt évtizedben zajlott, és most, ha a bíróság jóváhagyja, lezárulhat.
A megállapodás értelmében mind a Visa, mind a Mastercard vállalta, hogy három éven keresztül csökkenti a swipe-díjakat és öt évig alacsonyabb átlagdíjat biztosít. Emellett korlátokat is bevezetnek ezeknek a díjaknak az öt éves időszakra. Ez lehetőséget ad a kereskedőknek kedvezmények nyújtására vagy pótdíjak felszámítására a magasabb bankközi díjakkal rendelkező kártyák esetén.
Bár a megállapodás értéke közel 30 milliárd dollár, néhány kritikus szerint ez nem nyújt elegendő enyhülést, különösen, ha globális összehasonlításban nézzük a díjakat. Emellett vannak olyan szervezetek is, amelyek úgy vélik, hogy ez csak minimális könnyítést jelent rövid távon.
A megállapodást még Margo Brodie bírónak kell jóváhagynia, ami várhatóan 2024 végén vagy 2025 elején történhet meg. Eközben néhány amerikai szenátor támogatja egy olyan törvényjavaslatot, amely más fizetési hálózatok használatát is lehetővé tenné Visa és Mastercard hitelkártyák esetén. Ez a fejlemény továbbra is nagy figyelmet kap az Egyesült Államok pénzügyi szektorában és az üzleti világban.
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >