A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros megállapodást kötött
A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros egyezségre jutott az Egyesült Államokban a kereskedők hitel- és betéti kártyadíjainak korlátozásáról. Ez várhatóan részben alacsonyabb árak formájában éri majd el a fogyasztókat, bár néhány kritikus szerint a díjak továbbra is magasak maradnak – írta a Reuters.
A Visa és a Mastercard, két vezető fizetési hálózat, hatalmas, 30 milliárd dolláros egyezségre jutott a kereskedők által fizetendő hitel- és betéti kártyadíjak korlátozásáról az Egyesült Államokban. Ennek részeként várhatóan enyhülést hoz a fogyasztók számára is az árakban. Az intézkedés egy nagyszabású trösztellenes peres eljárás része, amely az elmúlt évtizedben zajlott, és most, ha a bíróság jóváhagyja, lezárulhat.
A megállapodás értelmében mind a Visa, mind a Mastercard vállalta, hogy három éven keresztül csökkenti a swipe-díjakat és öt évig alacsonyabb átlagdíjat biztosít. Emellett korlátokat is bevezetnek ezeknek a díjaknak az öt éves időszakra. Ez lehetőséget ad a kereskedőknek kedvezmények nyújtására vagy pótdíjak felszámítására a magasabb bankközi díjakkal rendelkező kártyák esetén.
Bár a megállapodás értéke közel 30 milliárd dollár, néhány kritikus szerint ez nem nyújt elegendő enyhülést, különösen, ha globális összehasonlításban nézzük a díjakat. Emellett vannak olyan szervezetek is, amelyek úgy vélik, hogy ez csak minimális könnyítést jelent rövid távon.
A megállapodást még Margo Brodie bírónak kell jóváhagynia, ami várhatóan 2024 végén vagy 2025 elején történhet meg. Eközben néhány amerikai szenátor támogatja egy olyan törvényjavaslatot, amely más fizetési hálózatok használatát is lehetővé tenné Visa és Mastercard hitelkártyák esetén. Ez a fejlemény továbbra is nagy figyelmet kap az Egyesült Államok pénzügyi szektorában és az üzleti világban.
Kapcsolódó cikkeink
Késve fizeti ki a számláit a magyar vállalatok több mint fele
A magyar cégek 53 százaléka nem kapja meg határidőre a…
Tovább olvasom >Szakértők: a kiberbűnözőkkel szemben az edukáció a leghatékonyabb védekezés
Az edukáció a leghatékonyabb védekezés a kiberbűnözőkkel szemben, mivel bárhogyan…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >