A virtuális valóság átalakíthatja a turizmust is
Az utóbbi évek technológiai és kereskedelmi fejlesztései következtében egyre időszerűbb kérdés, hogy vajon a virtuális valóság (virtual reality, VR) milyen hatással lesz a különböző iparágakra. Az utazási ágazat esetében például az előrejelzések rendkívül széles palettáját látjuk: a divatos technológiai fogástól az iparág létét veszélyeztető fenyegetésig terjed a spektrum – derül ki a Roland Berger sajtóközleményéből.
A VR mesterséges környezetet teremt, amelyeket a felhasználó egy szemüveg és fejhallgató segítségével tapasztal meg; a képek, hangok és mozgáskövetés valósnak tünteti fel a szimulációt. Ugyanakkor a VR-t övező felhajtás és az optimista eladási előrejelzések ellenére viszonylag lassan halad a technológia befogadása, ami főleg a megfelelő tartalmak hiányára, a működési hiányosságokra és a VR készülékek magas árára vezethető vissza. Ennek eredményeképp a tartalom- és szoftverfejlesztők számára továbbra is kihívást jelent egy jelentős ügyfélbázis elérése. Így annak ellenére, hogy a befektetők elegendő mennyiségű tőkét juttattak az ágazatba, sok VR cégnek nehézséget okoz egy pénzügyileg stabil üzleti modell kidolgozása.
Virtuális valóság a turizmus ágazatban
A jelenlegi kihívások ellenére továbbra is él az a hit, hogy a VR hatása a turizmus ágazatban jelentősen nőhet. Nézzük meg, miben segíthet a virtuális valóság!
A tervezési szakaszban
Mivel az utazók nem tudják kipróbálni az utazási élményeket mielőtt megveszik azokat, általában megpróbálnak minél több információt gyűjteni, hogy elkerüljék a csalódást és megtalálják a leginkább nekik való ajánlatokat. A VR lehetővé teszi az élmények átélését, így az utazók használhatják ezt a technológiát arra, hogy inspirációt merítsenek a lehetséges célpontokról és hogy megpróbálják csökkenteni a csalódás kockázatát azáltal, hogy (virtuálisan) kipróbáljak a terméket vásárlás előtt.
Az utazás során
Az oda-vissza út – különösen, ha messzi célpontról van szó – általában az utazás legkevésbé kedvelt része a kényelmetlenség, az unalom és a stressz miatt. Az utazási szolgáltatók, mint pl. a légi-, busz- és vasúttársaságok, a VR használatával javítani tudnak az ügyfélélményen azáltal, hogy az utazók így jobban ki tudnak kapcsolni és szórakozva gyorsabban telik az idő.
Az élmények átélése
Az utazás céljához érve is segíthet a VR abban, hogy a vendégek még több élményt tapasztaljanak meg. A szállodák a virtuális valóságon keresztük mutathatják be szolgáltatásaikat vagy a környék látnivalóit, a múzeumok, történelmi helyszínek, turisztikai célpontok pedig teljesebbé tehetik az élményt azáltal, hogy szórakoztató és információs tartalmakkal bővítik a szolgáltatásaikat. (Világgazdaság)
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >Nacsa Lőrinc: turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon
Turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon, amihez a vallási turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >