A virsli a nagycsaládok kedvence
A virsli egy igen népszerű termékkategória: tízből kilenc magyar háztartás vásárolt ilyen húsféleséget a 2012 júniusával végződő
12 hónapos periódusban. Az 50 évesnél
fiatalabbak, a kisgyermekesek és a nagycsaládok körében magasabb a virslivásárlás aránya, vagyis a virsli elsősorban a nagycsaládok választása.
Az elmúlt évhez képest a lakosság szinte minden csoportja visszafogta a virslivásárlást, kivételt – mennyiségben mérve – egyedül a harminc évesnél fiatalabb korosztály képez. Ha a kiadott összeg nagyságát vizsgáljuk, az a délnyugati régióban és – Budapest kivételével – a nagyvárosokban élő háztartások körében is emelkedett.
A 2012 júniusában záruló évben már a diszkontláncok voltak a kategória legnagyobb értékesítői mennyiséget tekintve, míg értékben a hipermarketek vezettek. A diszkontok növelni is tudták piacrészesedésüket a megelőző időszakhoz képest, miközben elsősorban a független kisboltok, másrészt a szupermarketek súlya csökkent. Ehhez a sikerhez hozzájárult, hogy a virsli éves átlagára a diszkontokban a legalacsonyabb: az országos átlagnál több mint 15 százalékkal kisebb, míg a legdrágábban épp a független kisboltokban és a szupermarketekben lehet beszerezni ezt az áruféleséget.
A kategória egyik jellegzetessége, hogy a jövedelem emelkedésével egyre magasabb a kereskedelmi márkák elterjedtsége, elfogadottsága. Mennyiségben vizsgálva pedig az életkorral fedezhetünk fel összefüggést: minél fiatalabb egy háziasszony, annál magasabb kosarában a saját márkák aránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Üzlet, innováció, kapcsolatépítés: FRUIT LOGISTICA
Töretlen lendülettel és minden eddiginél pozitívabb visszajelzésekkel zárult a világ…
Tovább olvasom >Nőtt a Diageo brit szeszipari cég negyedéves árbevétele
Nőtt a Diageo, a világ egyik vezető prémium italgyártó és…
Tovább olvasom >