A virsli a nagycsaládok kedvence
A virsli egy igen népszerű termékkategória: tízből kilenc magyar háztartás vásárolt ilyen húsféleséget a 2012 júniusával végződő
12 hónapos periódusban. Az 50 évesnél
fiatalabbak, a kisgyermekesek és a nagycsaládok körében magasabb a virslivásárlás aránya, vagyis a virsli elsősorban a nagycsaládok választása.
Az elmúlt évhez képest a lakosság szinte minden csoportja visszafogta a virslivásárlást, kivételt – mennyiségben mérve – egyedül a harminc évesnél fiatalabb korosztály képez. Ha a kiadott összeg nagyságát vizsgáljuk, az a délnyugati régióban és – Budapest kivételével – a nagyvárosokban élő háztartások körében is emelkedett.
A 2012 júniusában záruló évben már a diszkontláncok voltak a kategória legnagyobb értékesítői mennyiséget tekintve, míg értékben a hipermarketek vezettek. A diszkontok növelni is tudták piacrészesedésüket a megelőző időszakhoz képest, miközben elsősorban a független kisboltok, másrészt a szupermarketek súlya csökkent. Ehhez a sikerhez hozzájárult, hogy a virsli éves átlagára a diszkontokban a legalacsonyabb: az országos átlagnál több mint 15 százalékkal kisebb, míg a legdrágábban épp a független kisboltokban és a szupermarketekben lehet beszerezni ezt az áruféleséget.
A kategória egyik jellegzetessége, hogy a jövedelem emelkedésével egyre magasabb a kereskedelmi márkák elterjedtsége, elfogadottsága. Mennyiségben vizsgálva pedig az életkorral fedezhetünk fel összefüggést: minél fiatalabb egy háziasszony, annál magasabb kosarában a saját márkák aránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >