A világhálón is terjeszkedik az MPL
Egyre nagyobb arányban választják szállítói partnerként a webkereskedők az MPL-t (Magyar Posta Logisztika).Ennek egyik oka, hogy a társaság által nyújtott kényelmi szolgáltatásokkal együtt a webshopok a megrendelőiknek magasabb szolgáltatásminőséget kínálhatnak.
Míg korábban a magasabb árú, prémium szolgáltatások iránti kereslet jellemezte a hazai logisztikai piacot, addig 2010-re – az elmúlt évek gazdasági mélyrepülésének következtében – az ár vált az első számú és szinte egyetlen döntő tényezővé a szállítással, raktározással kapcsolatos tevékenységek igénybevételében.
Az MPL ebben a piaci környezetben a már meglévő szolgáltatásainak webes hozzáférhetőségével szándékozik további ügyfeleket megnyerni. Ezért 2011 elején a szolgáltatás-portfólió mind több elemét teszik hozzáférhetővé az interneten. A szállítási, raktározási költségek optimalizálására is lehetőséget teremt az MPL azáltal, hogy a feladatokat – igénytől függően, részben vagy teljes egészében – átvállalja partnereitől. Így a raktározással, fuvarozással kapcsolatos feladatokra szakosodott komplex szolgáltatásokkal, valamint a posta sped szállítási szolgáltatásaival a logisztikai tevékenységek és költségeik racionalizálhatók.
A társaság üzleti partnerei jellemzően az időgarantált belföldi üzleti csomagszállítás-szolgáltatásokat veszik igénybe: közülük is egyre nagyobb arányban az elektronikus utánvéttel feladott csomagszállítást (EUV).
Az innovációs nagydíjjal is elismert EUV-val postázott csomagok kézbesítése során a beszedett utánvételi díjtételekről szóló kimutatást és az utánvételi díj átutalását az ügyfél szerint meghatározott időpontban küldi, illetve teljesíti az MPL. Az ily módon kiszámítható, átlátható kereskedés lehetőségét a csomagküldőkön túl egyre több olyan cég is felismeri, aki termékeit, szolgáltatásait a weben is árulja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >