A világhálón is terjeszkedik az MPL

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 06. 17. 08:00

Egyre nagyobb arányban választják szállítói partnerként a webkereskedők az MPL-t (Magyar Posta Logisztika).Ennek egyik oka, hogy a társaság által nyújtott kényelmi szolgáltatásokkal együtt a webshopok a megrendelőiknek magasabb szolgáltatásminőséget kínálhatnak.
Míg korábban a magasabb árú, prémium szolgáltatások iránti kereslet jellemezte a hazai logisztikai piacot, addig 2010-re – az elmúlt évek gazdasági mélyrepülésének következtében – az ár vált az első számú és szinte egyetlen döntő tényezővé a szállítással, raktározással kapcsolatos tevékenységek igénybevételében.

Az MPL ebben a piaci környezetben a már meglévő szolgáltatásainak webes hozzáférhetőségével szándékozik további ügyfeleket megnyerni. Ezért 2011 elején a szolgáltatás-portfólió mind több elemét teszik hozzáférhetővé az interneten. A szállítási, raktározási költségek optimalizálására is lehetőséget teremt az MPL azáltal, hogy a feladatokat – igénytől függően, részben vagy teljes egészében – átvállalja partnereitől. Így a raktározással, fuvarozással kapcsolatos feladatokra szakosodott komplex szolgáltatásokkal, valamint a posta sped szállítási szolgáltatásaival a logisztikai tevékenységek és költségeik racionalizálhatók.

A társaság üzleti partnerei jellemzően az időgarantált belföldi üzleti csomagszállítás-szolgáltatásokat veszik igénybe: közülük is egyre nagyobb arányban az elektronikus utánvéttel feladott csomagszállítást (EUV).
Az innovációs nagydíjjal is elismert EUV-val postázott csomagok kézbesítése során a beszedett utánvételi díjtételekről szóló kimutatást és az utánvételi díj átutalását az ügyfél szerint meghatározott időpontban küldi, illetve teljesíti az MPL. Az ily módon kiszámítható, átlátható kereskedés lehetőségét a csomagküldőkön túl egyre több olyan cég is felismeri, aki termékeit, szolgáltatásait a weben is árulja.

Kapcsolódó cikkeink