A világ legnagyobb szállodaláncát eredményezi a felvásárlás
Az amerikai Marriott International bejelentette, hogy felvásárolja a Starwood Hotels & Resorts Worldwide-t, létrehozva ezzel a világ legnagyobb szállodaláncát – olvasható a portfolio.hu-n. Az így létrejövő óriás olyan szállodákat birtokol majd, mint a Sheraton, Ritz Carlton vagy az Autograph Collection.
A felvásárlás keretében a Marriott összesen 12,2 milliárd dollárt fizet a Starwood tulajdonosainak készpénz és részvények formájában. Minden egyes Starwood részvényért 0.92 A osztályú Marriott részvény és 2 dollár jár, amivel a Starwood részvényesei 37%-os tulajdonrészt szereznek majd az új vállalatban. Így ez az egyik legnagyobb felvásárlás a piacon azóta, mióta a Blackstone Group LP felvásárolta a Hilton Worldwide Holdings Inc.-t 2007-ben. A tranzakció költségeit a Marriott 100-150 millió dollárra becsüli és éves szinten legalább 200 millió dollár költségcsökkenéssel számol az ügylet lezárását – várhatóan 2016 közepe – követő második évtől kezdve.
Az összeolvadás után a cég portfóliójába több mint 5500 hotel fog tartozni, ez 1,1 millió szobát jelent Észak- és Latin-Amerikában, Európában és Ázsiában.
A felvásárlás több előnnyel is jár. A Marriott a fent említett megtakarításon felül kiaknázhatja a két cég eltérő portfóliójából adódó lehetőségeket, mivel szobáinak háromnegyede az Egyesült Államokban található, míg a Starwood férőhelyeinek fele Észak-Amerikán kívül vehető igénybe. Továbbá a hotelláncok úgy védekeznek a szállás-megosztó platformok – mint például az Airbnb – ellen, hogy egyre nagyobb láncokat hoznak létre. Elemzők szerint versenyjogi aggályok nem várhatóak, mivel a létrejövő lánc az egyesült államokbeli szobák kevesebb, mint 20%-áf fogja birtokolni. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni…
Tovább olvasom >Felvásárolja a belga Colruyt Group a Foodbaget
A belga Colruyt Group 100%-os tulajdonába kerül a Smartmat nevű…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Snackek és magassarkúk – A nap képe
A Pekingben dolgozó Yum Tang alkotásai ea magassarkú szandálok..:
Tovább olvasom >