Értékesíti ausztrál érdekeltségét az ABInBev
Az AB InBev bejelentette, hogy a japán Asahi számára értékesíti a társaság ausztrál operációját, a lépésre mindössze néhány nappal azután kerül sor, hogy a cég lefújta az ázsiai leányvállalatának tőzsdére léptetését, ami az idei év legnagyobb IPO-ja lehetett volna – írja a portfolio.hu. Az AB InBev azonban úgy véli, a megfelelő értékeltség mellett elképzelhető az ázsiai Budweiser részvényeinek tőzsdei bevezetése.
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) bejelentette, hogy a japán Asahi számára értékesíti a társaság ausztrál operációját, a Carlton & United Breweriest. A 16 milliárd ausztrál dollár (11,3 milliárd amerikai dollár) értékű tranzakció várhatóan 2020 első negyedévében zárulhat majd le, az eladásból befolyó összeg nagy részét a társaság az adósságállományának csökkentésére kívánja majd felhasználni.
Az italgyártó óriáscég a rivális SABMiller 2016-os felvásárlásával jelentős adósságot halmozott fel, az AB InBev a jelentős, 100 milliárd dollárt meghaladó adósságállományát részben a cég ázsiai leányvállalatának tőzsdére léptetésével kívánta csökkenteni. A Budweiser Brewing Company APAC részvényeit a hongkongi tőzsdén bocsátották volna ki, amelynek keretében 9,8 milliárd dollár értékű részvényt vittek volna tőzsdére, és ez lehetett volna a legnagyobb idei IPO.
Azonban az AB InBev néhány napja lefújta az ázsiai operációjának tőzsdei bevezetését: a cég mindezt többek között azzal magyarázta, hogy a piaci helyzet nem megfelelő kibocsátáshoz, azonban bennfentesek szerint a potenciális befektetőknek nem tetszett a Budweiser APAC magas árazása. A társaság részvényeit 40-47 hongkongi dollár közötti áron szerették volna kibocsátani, de több nagybefektető 40 dollár alatti áron tett ajánlatot a papírokra.
A cég azonban továbbra is hisz abban, hogy az ázsiai leányvállalatát (a most értékesített ausztrál operációt már nem beleszámítva) a tőzsdére viheti a megfelelő értékeltség mellett. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az AB InBev és a 1st Phorm közösen fejleszt új energiaital-márkát
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a sporttáplálkozással és étrend-kiegészítőkkel foglalkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >