Értékesíti ausztrál érdekeltségét az ABInBev
Az AB InBev bejelentette, hogy a japán Asahi számára értékesíti a társaság ausztrál operációját, a lépésre mindössze néhány nappal azután kerül sor, hogy a cég lefújta az ázsiai leányvállalatának tőzsdére léptetését, ami az idei év legnagyobb IPO-ja lehetett volna – írja a portfolio.hu. Az AB InBev azonban úgy véli, a megfelelő értékeltség mellett elképzelhető az ázsiai Budweiser részvényeinek tőzsdei bevezetése.
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) bejelentette, hogy a japán Asahi számára értékesíti a társaság ausztrál operációját, a Carlton & United Breweriest. A 16 milliárd ausztrál dollár (11,3 milliárd amerikai dollár) értékű tranzakció várhatóan 2020 első negyedévében zárulhat majd le, az eladásból befolyó összeg nagy részét a társaság az adósságállományának csökkentésére kívánja majd felhasználni.
Az italgyártó óriáscég a rivális SABMiller 2016-os felvásárlásával jelentős adósságot halmozott fel, az AB InBev a jelentős, 100 milliárd dollárt meghaladó adósságállományát részben a cég ázsiai leányvállalatának tőzsdére léptetésével kívánta csökkenteni. A Budweiser Brewing Company APAC részvényeit a hongkongi tőzsdén bocsátották volna ki, amelynek keretében 9,8 milliárd dollár értékű részvényt vittek volna tőzsdére, és ez lehetett volna a legnagyobb idei IPO.
Azonban az AB InBev néhány napja lefújta az ázsiai operációjának tőzsdei bevezetését: a cég mindezt többek között azzal magyarázta, hogy a piaci helyzet nem megfelelő kibocsátáshoz, azonban bennfentesek szerint a potenciális befektetőknek nem tetszett a Budweiser APAC magas árazása. A társaság részvényeit 40-47 hongkongi dollár közötti áron szerették volna kibocsátani, de több nagybefektető 40 dollár alatti áron tett ajánlatot a papírokra.
A cég azonban továbbra is hisz abban, hogy az ázsiai leányvállalatát (a most értékesített ausztrál operációt már nem beleszámítva) a tőzsdére viheti a megfelelő értékeltség mellett. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >2024-ben ismét csökkent a belga sörexport
Újabb visszaesést könyvelhetett el a belga söripar 2024-ben: az exportált…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >