A világ legnagyobb húsipari kiállításán az idén már az alternatív fehérjeforrások is bemutatkoztak
A múlt héten zajlott le Frankfurtban az IFFA 2022, a világ egyik legrégebben megrendezett és legfontosabb nemzetközi húsipari vására, ahol a világ 44 országából 860 kiállító mutatkozott be. Az ágazat innovációs ciklusának megfelelően, három évenként megrendezett kiállítást a világ 129 országból 50 000 látogató kereste fel.
A kiállítás fő témáinak (fenntartható termelés, automatizáció és a feldolgozás, csomagolás és értékesítés digitalizációja) bemutatása mellett az idén az IFFA kibővítette a kiállított termékek körét, így most először a rendezvény történetében, különleges hangsúlyt kaptak az alternatív fehérjék és feldolgozási technológiáik. A kiállítás honlapján található beszámoló szerint a látogatók körében nagyon népszerűek voltak a növényi-alapú húshelyettesítőket, a hibrid termékeket és a sejtből tenyésztett húsokat bemutató standok és kiállítási rendezvények, ami rámutatott az ebben a piaci szegmensben rejlő potenciális növekedési lehetőségekre.
A kiállításon mutatták be azt az új jelentést, amely bemutatja a húsfeldolgozók számára mutatkozó lehetőségeket a növényi-alapú húshelyettesítők egyre növekvő piacára való belépéshez. A ProVeg által készített jelentés rámutat, hogy a növényi-alapú húshelyettesítők európai értékesítése 2020-ban 1,4 millárd eurót tett ki, és 68 százalékos növekedést mutatott az elmúlt két év során. A dokumentum kiemeli, hogy a növényi-alapú húshelyettesítők fogyasztóinak 90 százaléka a flexitáriánusok, tehát az állati eredetű élelmiszerek arányát az étrendjükben csökkenteni (de nem teljesen megszűntetni) igyekvők, és nem a vegánok vagy a vegetáriánusok közül kerül ki. A fogyasztói kereslet fő mozgatórugója az ár és az íz, a legnagyobb forgalmat pedig a növényi-alapú hamburger pogácsák kategóriája adja. Az európai piacvezető országok forgalom szempontjából Nagy-Britannia, Németország és Hollandia. A legnagyobb növekedést pedig Németországban és Ausztriában tapasztalják. A jelentés készítői ajánlásokat is megfogalmaznak a húselőállítók számára, javasolva a növényi-alapú piacra való belépést és marketingjük fókuszálását a jelenleg a legnagyobb fogyasztói csoportot alkotó flexitáriánus szegmensre.
A kiállítás honlapján található beszámoló idézi Fabio Ziemssen-t, a német alternatív fehérje szövetség elnökét, aki pozitívnak értékelte a szervezet első részvételét az IFFA kiállításon: „Az IFFA 2022 világossá tette, hogy az alternatív fehérjeforrásoknak a jövőben stabil helye lesz a világ vezető nemzetközi szakmai vásárán, és ez a téma egyre fontosabb lesz az elkövetkező években. Ezért elengedhetetlen, hogy az alternatív fehérjeforrások előállítói és forgalmazói jelen legyenek a következő kiállításon három év múlva.”
(Forrás: veconomist.com, IFFA)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok…
Tovább olvasom >Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >