A világ legnagyobb húsipari kiállításán az idén már az alternatív fehérjeforrások is bemutatkoztak
A múlt héten zajlott le Frankfurtban az IFFA 2022, a világ egyik legrégebben megrendezett és legfontosabb nemzetközi húsipari vására, ahol a világ 44 országából 860 kiállító mutatkozott be. Az ágazat innovációs ciklusának megfelelően, három évenként megrendezett kiállítást a világ 129 országból 50 000 látogató kereste fel.

44 ország, 860 kiállító az IFFA-n
A kiállítás fő témáinak (fenntartható termelés, automatizáció és a feldolgozás, csomagolás és értékesítés digitalizációja) bemutatása mellett az idén az IFFA kibővítette a kiállított termékek körét, így most először a rendezvény történetében, különleges hangsúlyt kaptak az alternatív fehérjék és feldolgozási technológiáik. A kiállítás honlapján található beszámoló szerint a látogatók körében nagyon népszerűek voltak a növényi-alapú húshelyettesítőket, a hibrid termékeket és a sejtből tenyésztett húsokat bemutató standok és kiállítási rendezvények, ami rámutatott az ebben a piaci szegmensben rejlő potenciális növekedési lehetőségekre.
A kiállításon mutatták be azt az új jelentést, amely bemutatja a húsfeldolgozók számára mutatkozó lehetőségeket a növényi-alapú húshelyettesítők egyre növekvő piacára való belépéshez. A ProVeg által készített jelentés rámutat, hogy a növényi-alapú húshelyettesítők európai értékesítése 2020-ban 1,4 millárd eurót tett ki, és 68 százalékos növekedést mutatott az elmúlt két év során. A dokumentum kiemeli, hogy a növényi-alapú húshelyettesítők fogyasztóinak 90 százaléka a flexitáriánusok, tehát az állati eredetű élelmiszerek arányát az étrendjükben csökkenteni (de nem teljesen megszűntetni) igyekvők, és nem a vegánok vagy a vegetáriánusok közül kerül ki. A fogyasztói kereslet fő mozgatórugója az ár és az íz, a legnagyobb forgalmat pedig a növényi-alapú hamburger pogácsák kategóriája adja. Az európai piacvezető országok forgalom szempontjából Nagy-Britannia, Németország és Hollandia. A legnagyobb növekedést pedig Németországban és Ausztriában tapasztalják. A jelentés készítői ajánlásokat is megfogalmaznak a húselőállítók számára, javasolva a növényi-alapú piacra való belépést és marketingjük fókuszálását a jelenleg a legnagyobb fogyasztói csoportot alkotó flexitáriánus szegmensre.
A kiállítás honlapján található beszámoló idézi Fabio Ziemssen-t, a német alternatív fehérje szövetség elnökét, aki pozitívnak értékelte a szervezet első részvételét az IFFA kiállításon: „Az IFFA 2022 világossá tette, hogy az alternatív fehérjeforrásoknak a jövőben stabil helye lesz a világ vezető nemzetközi szakmai vásárán, és ez a téma egyre fontosabb lesz az elkövetkező években. Ezért elengedhetetlen, hogy az alternatív fehérjeforrások előállítói és forgalmazói jelen legyenek a következő kiállításon három év múlva.”
(Forrás: veconomist.com, IFFA)
Kapcsolódó cikkeink
Madárinfluenza a sertésekben? – Járványügyi kockázatra figyelmeztet az uniós élelmiszerbiztonsági szakértő
Súlyos járványügyi kockázatra figyelmeztetett Bernhard Url, az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság…
Tovább olvasom >Euromonitor International 2025: A szépségipar fő trendjei
A szépségápolási és személyes higiéniai piac dinamikus növekedést mutat, amelyet…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >