A világ legnagyobb húsipari kiállításán az idén már az alternatív fehérjeforrások is bemutatkoztak
A múlt héten zajlott le Frankfurtban az IFFA 2022, a világ egyik legrégebben megrendezett és legfontosabb nemzetközi húsipari vására, ahol a világ 44 országából 860 kiállító mutatkozott be. Az ágazat innovációs ciklusának megfelelően, három évenként megrendezett kiállítást a világ 129 országból 50 000 látogató kereste fel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/05/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-05-24-14.58.29-1024x667.png)
44 ország, 860 kiállító az IFFA-n
A kiállítás fő témáinak (fenntartható termelés, automatizáció és a feldolgozás, csomagolás és értékesítés digitalizációja) bemutatása mellett az idén az IFFA kibővítette a kiállított termékek körét, így most először a rendezvény történetében, különleges hangsúlyt kaptak az alternatív fehérjék és feldolgozási technológiáik. A kiállítás honlapján található beszámoló szerint a látogatók körében nagyon népszerűek voltak a növényi-alapú húshelyettesítőket, a hibrid termékeket és a sejtből tenyésztett húsokat bemutató standok és kiállítási rendezvények, ami rámutatott az ebben a piaci szegmensben rejlő potenciális növekedési lehetőségekre.
A kiállításon mutatták be azt az új jelentést, amely bemutatja a húsfeldolgozók számára mutatkozó lehetőségeket a növényi-alapú húshelyettesítők egyre növekvő piacára való belépéshez. A ProVeg által készített jelentés rámutat, hogy a növényi-alapú húshelyettesítők európai értékesítése 2020-ban 1,4 millárd eurót tett ki, és 68 százalékos növekedést mutatott az elmúlt két év során. A dokumentum kiemeli, hogy a növényi-alapú húshelyettesítők fogyasztóinak 90 százaléka a flexitáriánusok, tehát az állati eredetű élelmiszerek arányát az étrendjükben csökkenteni (de nem teljesen megszűntetni) igyekvők, és nem a vegánok vagy a vegetáriánusok közül kerül ki. A fogyasztói kereslet fő mozgatórugója az ár és az íz, a legnagyobb forgalmat pedig a növényi-alapú hamburger pogácsák kategóriája adja. Az európai piacvezető országok forgalom szempontjából Nagy-Britannia, Németország és Hollandia. A legnagyobb növekedést pedig Németországban és Ausztriában tapasztalják. A jelentés készítői ajánlásokat is megfogalmaznak a húselőállítók számára, javasolva a növényi-alapú piacra való belépést és marketingjük fókuszálását a jelenleg a legnagyobb fogyasztói csoportot alkotó flexitáriánus szegmensre.
A kiállítás honlapján található beszámoló idézi Fabio Ziemssen-t, a német alternatív fehérje szövetség elnökét, aki pozitívnak értékelte a szervezet első részvételét az IFFA kiállításon: „Az IFFA 2022 világossá tette, hogy az alternatív fehérjeforrásoknak a jövőben stabil helye lesz a világ vezető nemzetközi szakmai vásárán, és ez a téma egyre fontosabb lesz az elkövetkező években. Ezért elengedhetetlen, hogy az alternatív fehérjeforrások előállítói és forgalmazói jelen legyenek a következő kiállításon három év múlva.”
(Forrás: veconomist.com, IFFA)
Kapcsolódó cikkeink
Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >Raktárak automatizálásához fejleszt kontrolling rendszert a szegedi Csiha Zrt.
Raktárak automatizálásához fejleszt kontrolling rendszert a Csiha Zrt. a Nemzeti…
Tovább olvasom >Hús, tej, tojás? Így válthatók ki növényi alapú termékekkel
Folyamatosan nő a növényi alapú termékek népszerűsége, ma már a…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >