A világ legnagyobb húsipari kiállításán az idén már az alternatív fehérjeforrások is bemutatkoztak
A múlt héten zajlott le Frankfurtban az IFFA 2022, a világ egyik legrégebben megrendezett és legfontosabb nemzetközi húsipari vására, ahol a világ 44 országából 860 kiállító mutatkozott be. Az ágazat innovációs ciklusának megfelelően, három évenként megrendezett kiállítást a világ 129 országból 50 000 látogató kereste fel.

44 ország, 860 kiállító az IFFA-n
A kiállítás fő témáinak (fenntartható termelés, automatizáció és a feldolgozás, csomagolás és értékesítés digitalizációja) bemutatása mellett az idén az IFFA kibővítette a kiállított termékek körét, így most először a rendezvény történetében, különleges hangsúlyt kaptak az alternatív fehérjék és feldolgozási technológiáik. A kiállítás honlapján található beszámoló szerint a látogatók körében nagyon népszerűek voltak a növényi-alapú húshelyettesítőket, a hibrid termékeket és a sejtből tenyésztett húsokat bemutató standok és kiállítási rendezvények, ami rámutatott az ebben a piaci szegmensben rejlő potenciális növekedési lehetőségekre.
A kiállításon mutatták be azt az új jelentést, amely bemutatja a húsfeldolgozók számára mutatkozó lehetőségeket a növényi-alapú húshelyettesítők egyre növekvő piacára való belépéshez. A ProVeg által készített jelentés rámutat, hogy a növényi-alapú húshelyettesítők európai értékesítése 2020-ban 1,4 millárd eurót tett ki, és 68 százalékos növekedést mutatott az elmúlt két év során. A dokumentum kiemeli, hogy a növényi-alapú húshelyettesítők fogyasztóinak 90 százaléka a flexitáriánusok, tehát az állati eredetű élelmiszerek arányát az étrendjükben csökkenteni (de nem teljesen megszűntetni) igyekvők, és nem a vegánok vagy a vegetáriánusok közül kerül ki. A fogyasztói kereslet fő mozgatórugója az ár és az íz, a legnagyobb forgalmat pedig a növényi-alapú hamburger pogácsák kategóriája adja. Az európai piacvezető országok forgalom szempontjából Nagy-Britannia, Németország és Hollandia. A legnagyobb növekedést pedig Németországban és Ausztriában tapasztalják. A jelentés készítői ajánlásokat is megfogalmaznak a húselőállítók számára, javasolva a növényi-alapú piacra való belépést és marketingjük fókuszálását a jelenleg a legnagyobb fogyasztói csoportot alkotó flexitáriánus szegmensre.
A kiállítás honlapján található beszámoló idézi Fabio Ziemssen-t, a német alternatív fehérje szövetség elnökét, aki pozitívnak értékelte a szervezet első részvételét az IFFA kiállításon: „Az IFFA 2022 világossá tette, hogy az alternatív fehérjeforrásoknak a jövőben stabil helye lesz a világ vezető nemzetközi szakmai vásárán, és ez a téma egyre fontosabb lesz az elkövetkező években. Ezért elengedhetetlen, hogy az alternatív fehérjeforrások előállítói és forgalmazói jelen legyenek a következő kiállításon három év múlva.”
(Forrás: veconomist.com, IFFA)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális hagyományőrzés az alfa generáció jegyében
Az idei húsvétkor kiváló példát mutat számos magyar település arra,…
Tovább olvasom >Egyre igényesebbek a magyar vásárlók hús fronton
A vásárlói tudatosság erősödésével egyre nagyobb az igény a minőségi…
Tovább olvasom >A vélemények kora – hogyan alakítják át az utazási élmények piacát a vendégértékelések?
Ha ma valaki utazást szervez, nem térképet nyit ki, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >