A világ legnagyobb értékesítőjének szállít karácsonyfadíszeket a Pannónia Dekor
Évente mintegy 700 ezer karácsonyfadíszt állít elő a soproni Pannónia Dekor Kft., ennek jelentős részét az Amerikai Egyesült Államokba szállítják – tájékoztatta az ügyvezető és egyben társtulajdonos az MTI-t.
Wratschko Erzsébet Zsófia elmondta, a családi vállalkozást Ausztriában alapították 1947-ben, majd székhelyét az 1990-es években áttették Magyarországra. A soproni telephely 2003 óta működik. Az osztrák-magyar tulajdonú cég már három generáció óta gyárt karácsonyfadíszeket, tulajdonosa a magyar ügyvezető és osztrák származású férje.
A társaság közel 50 éve áll kapcsolatban a világ legnagyobb, karácsonyfadíszeket értékesítő vállalkozásával. Az amerikai Bronner's Christmas Wonderland mintegy négymillió katalógust ad ki évente, kínált termékeinek javát a soproni cég gyártja.
A Pannónia Dekor Kft.-nél évente körülbelül 700 ezer díszt készítenek, ennek 99 százaléka az Egyesült Államokba kerül, a maradék pedig a környékbeli karácsonyi vásárokba – ismertette az ügyvezető.
A cég fő profilja az üveggömbök gyártása, de készítenek csúcsdíszeket is. A vállalkozás soproni telephelyén ötvözik a régi és az új technológiát. Van például 40 éves szitagépük, de rendelkeznek a mai nyomdatechnikában használatos berendezésekkel is, amelyek fotó minőségű színek előállítására képesek. Az ügyvezető kiemelte, hogy egyes gömb mintáik az 1970-es évekből származnak, ugyanakkor minden évben újítanak is. Vannak olyan üveggömbök, amelyeket a gyártási folyamat során tízszer vesznek kézbe, míg elkészülnek, mert a minőség nagyon fontos – fogalmazott.
Az ügyvezető arról is beszélt, hogy minden januárban ellátogat hozzájuk az amerikai partner, és együtt dolgozzák ki a következő évi mintákat, tehát a szezonális tárgyak egész évre adnak a vállalkozásnak munkát. A soproni cégnek átlagban 30 alkalmazottja van, de jövőre szeretnék bővíteni a létszámot, valamint a gépparkot is.
A Pannónia Dekor Kft. 2014-ben 272 millió forint nettó árbevételt ért el a 2013. évi 219 millió forint után. A karácsonyfadíszeket gyártó családi vállalkozás nyeresége tavaly 23,4 millió forint volt, míg az előző évben 11,3 millió forintot tett ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >