A világ legnagyobb értékesítőjének szállít karácsonyfadíszeket a Pannónia Dekor
Évente mintegy 700 ezer karácsonyfadíszt állít elő a soproni Pannónia Dekor Kft., ennek jelentős részét az Amerikai Egyesült Államokba szállítják – tájékoztatta az ügyvezető és egyben társtulajdonos az MTI-t.
Wratschko Erzsébet Zsófia elmondta, a családi vállalkozást Ausztriában alapították 1947-ben, majd székhelyét az 1990-es években áttették Magyarországra. A soproni telephely 2003 óta működik. Az osztrák-magyar tulajdonú cég már három generáció óta gyárt karácsonyfadíszeket, tulajdonosa a magyar ügyvezető és osztrák származású férje.
A társaság közel 50 éve áll kapcsolatban a világ legnagyobb, karácsonyfadíszeket értékesítő vállalkozásával. Az amerikai Bronner's Christmas Wonderland mintegy négymillió katalógust ad ki évente, kínált termékeinek javát a soproni cég gyártja.
A Pannónia Dekor Kft.-nél évente körülbelül 700 ezer díszt készítenek, ennek 99 százaléka az Egyesült Államokba kerül, a maradék pedig a környékbeli karácsonyi vásárokba – ismertette az ügyvezető.
A cég fő profilja az üveggömbök gyártása, de készítenek csúcsdíszeket is. A vállalkozás soproni telephelyén ötvözik a régi és az új technológiát. Van például 40 éves szitagépük, de rendelkeznek a mai nyomdatechnikában használatos berendezésekkel is, amelyek fotó minőségű színek előállítására képesek. Az ügyvezető kiemelte, hogy egyes gömb mintáik az 1970-es évekből származnak, ugyanakkor minden évben újítanak is. Vannak olyan üveggömbök, amelyeket a gyártási folyamat során tízszer vesznek kézbe, míg elkészülnek, mert a minőség nagyon fontos – fogalmazott.
Az ügyvezető arról is beszélt, hogy minden januárban ellátogat hozzájuk az amerikai partner, és együtt dolgozzák ki a következő évi mintákat, tehát a szezonális tárgyak egész évre adnak a vállalkozásnak munkát. A soproni cégnek átlagban 30 alkalmazottja van, de jövőre szeretnék bővíteni a létszámot, valamint a gépparkot is.
A Pannónia Dekor Kft. 2014-ben 272 millió forint nettó árbevételt ért el a 2013. évi 219 millió forint után. A karácsonyfadíszeket gyártó családi vállalkozás nyeresége tavaly 23,4 millió forint volt, míg az előző évben 11,3 millió forintot tett ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >Élelmiszer-kereskedelem 2025 elején: nőtt az uniós import, csökkent a kereskedelmi többlet
2025 januárjában az Európai Unió agrár-élelmiszeripari kereskedelme vegyes képet mutatott:…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legerősebb FMCG márkák 2025-ben is bizonyítottak – Itt vannak az idei Superbrands győztesek!
A legerősebb márkák nem merev struktúrák, hanem alakuló rendszerek, melyek…
Tovább olvasom >Stratégiai fókuszváltás: az Eisberg értékesíti közép-európai gyárait a Green Factory-nak
Az Eisberg, a Bell Food Group tagvállalata értékesíti lengyelországi, romániai…
Tovább olvasom >Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >