A világ leggazdagabb magyarja által alapított amerikai kockázati tőkealap fektetett a Munch-ba
A Munch, az élelmiszer-pazarlás ellen küzdő, és a közép- és kelet-európai étkezési kultúrát átalakító scale-up cég újabb befektetési kört zárt, amelyet az amerikai Interactive Venture Partners vezetett. A Thomas Peterffy, az Interactive Brokers Group, Inc. alapítója és elnöke által támogatott alap olyan ambiciózus Közép-Kelet Európai innovátorokba fektet, akik regionális és globális terjeszkedési vízióval rendelkeznek.
A befektetési körben továbbá részt vett a meglévő befektető, a Piton Capital, amely egy vezető európai piactér-befektető, és olyan gyorsan növekvő platform-vállalkozások támogatásáról és skálázásáról ismert, mint a Docplanner, a Booksy vagy az Auto1 Group.
A Munch mára Közép-Európa egyik leggyorsabban növekvő élelmiszer-platformjává vált, több mint 5 millió alkalmazásletöltéssel. Ha az összes Munch által megmentett ételt egymásra raknánk, az így kapott „élelmiszer-torony” 900-szor magasabb lenne, mint az Eiffel-torony. Ezek az eredmények igazolják a Munch azon küldetését, hogy a fenntarthatóságot a mindennapi fogyasztók számára is elérhetővé tegye, miközben partnereinek is segít a felesleget bevétellé alakítani.
A növekedés következő fázisának ösztönzése
Az új tőkebevonás a Munch regionális terjeszkedését fogja szolgálni. A Munch jelenleg Magyarországon, Romániában (Bonapp), Csehországban (Nesnězeno) és Szlovákiában működik, és több mint 6000 étteremmel, pékséggel és kereskedelmi lánccal áll partneri kapcsolatban.
A Munch célja a következő időszakban, hogy a régió vezető élelmiszermentő és gasztro élmény-platformjává váljon, két új szegmens bevonásával.
Munch Market: A Munch Market egy online piactér, ahol főként lejáratközeli vagy szezonális termékeket kínálnak, amelyek még mindig kiváló minőségűek. Ezeket a termékeket elérhető áron vásárolhatják meg online, és az ország bármely pontjára kiszállítják.
Munch Club: A Munch Club tagok három különleges előnyt élvezhetnek:
Több mint 130 budapesti és szegedi vendéglátóhelyen 1+1 exkluzív ajánlatokat kapnak, például két főétel vagy pizza esetén az egyiket ajándékba kapják. Ételmentő csomagok vásárlása után visszatérítést kapnak Munch Money formájában, amit további ételmentő csomagok vásárlására használhatnak fel. Emellett, ha a Munch Market-en 15 000 Ft kosárérték felett vásárolnak, ingyenes házhozszállítást kapnak az egész országban.
Ezekkel az előnyökkel a Munch Club egyszerre kínál kedvezményes gasztronómiai élményeket és még kedvezőbb ételmentést minden tag számára.
Az élelmiszer-megmentéstől a viselkedésformálásig
A Munch hatása túlmutat az élelmiszer-mentésen. Belső adatok szerint a legtöbb Munch felhasználó teljes áron is vásárol termékeket a partner vállalkozásoktól, bizonyítva a platform képességét a vásárlási szokások és a márkahűség befolyásolására.
A Munch ezen felismerésére alapozva intenzíven együttműködik élelmiszerláncokkal és helyi vendéglátóhelyekkel, ezzel növelve partnerei képességét a vásárlók elérésében és hosszú távú megtartásában.
„Rájöttünk, hogy a Munch nem csak élelmiszert ment; megváltoztatja, hogyan döntenek az emberek arról, hol és mit egyenek,”
mondta Zwecker Bence, a Munch ügyvezetője.
„Ez a befektetés lehetővé teszi számunkra, hogy skálázzunk egy olyan modellt, ahol a megtakarítás, az élelmiszer-megmentés és az új élmények felfedezése mind együtt valósulhat meg. Célunk a régió első számú, legszórakoztatóbb és legfenntarthatóbb élelmiszer-platformjának megteremtése, amelyet már az ország bármely pontján ki lehet próbálni!”
Automatizálás, MI és fenntartható növekedés
A befektetés lehetővé teszi a Munch számára az MI-vezérelt személyre szabás, az automatizálás és a piacok közötti skálázás felgyorsítását, jelentősen javítva azt, hogy a felhasználók hogyan találnak rá a releváns étkezési és élelmiszerbolti ajánlatokra. A Munch célja, hogy a technológia segítségével a fenntarthatóságot mindennapi, könnyed szokássá tegye.
„Azért fektettünk be a Munch-ba, mert erős csapatuk van, és hiszünk az ambiciózus közép-európai vállalkozókban. A Munch kiváló pozícióban van, amit a vezető márkákkal való együttműködése és az összetett szolgáltatás csomagja (Átvételes csomagok, Club és Market) is igazol. Egy olyan ökoszisztéma motorja, amely összeköti az éttermeket, a kiskereskedőket és a fogyasztókat a közös értékek, az élelmiszer, idő és pénz megtakarítása köré építve;”
mondta Czirják László, az Interactive Venture Partners ügyvezető partnere.
Nagy ambíciók egy fenntartható jövőért
Az alapítók azt tervezik, hogy 2026-ban tovább terjeszkednek, miközben erősítik a kiskereskedőkkel és vezető élelmiszer-márkákkal való partnerségeket, valamint továbbfejlesztik mobilalkalmazásukat a jobb felhasználói élmény érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Közös cél, eltérő utak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új éttermi szolgáltatást vezetett be a Munch
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szállodák a fenntarthatóságért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre több fogyasztónak segít a tudatos választásban a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Európai uniós oltalomban részesült az Etyeki Pezsgő és a Füred elnevezés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Karácsonyi Expressz és Díszműhely az Allee-ban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

