A világ 100 legnagyobb cégének piaci tőkeértéke 48 százalékkal nőtt
Rekordszintre, 31,7 ezer milliárd dollárra emelkedett a világ száz vezető, tőzsdén jegyzett cégének piaci tőkeértéke a március végével záródott egy évben – derül ki a PwC Global Top 100 felméréséből.
Egy év alatt a száz vezető cég piaci tőkeértéke 48 százalékkal nőtt, a vizsgált száz cégből 99-nek nőtt a piaci tőkeértéke, egyedül a China Mobile esetében jegyeztek fel csökkenést, 12 százalékosat 134 milliárd dollárra.
A hetedik éve az amerikai cégek együttes piaci tőkeértéke a legnagyobb, 20,5 ezer milliárd dollár, ami 57 százalék növekedés. Ez nagyobb, mint a kínai vállalatok vagy más országok 42 százalékos, és az európai cégek 18 százalékos piaci tőkeérték-emelkedése.
A listázott száz vállalat együttes piaci tőkeértékének a 65 százaléka esik az amerikai cégekre, ami növekedés az egy évvel korábbi 61 százalékhoz képest.
Továbbra is a technológiai ágazatban szereplő vállalkozások piaci tőkeértéke a legnagyobb, 10,5 ezer milliárd dollár, ami 71 százalék emelkedés egy év alatt.
A legfrissebb százas listát az Apple vezeti, piaci tőkeértéke 2051 milliárd dollárra ugrott az egy ével korábbi 1113 milliárd dollárról, amivel akkor még csak a harmadik volt.
A lista második helyezettje a tavalyi első Saudi Aramco, piaci tőkeértéke 1602 milliárd dollárról 1920 milliárd dollárra emelkedett.
A második helytől a harmadikra szorult vissza az idén a Microsoft, miközben a piaci tőkeértéke 1200 milliárd dollárról 1778 milliárd dollárra nőtt.
Az Amazon megtartotta a negyedik helyét, piaci tőkeértéke 971 milliárd dollárról 1558 milliárd dollárra nőtt.
A tízes listán a további két cég is amerikai, az Alphabet és a Facebook. A hetedik a kínai Tencent, a nyolcadik az amerikai Tesla (amely a 83. helyről rukkolt előre, piaci tőkeértéke 565 százalékkal, 96 milliárd dollárról 641 milliárd dollárra nőtt), a kilencedik a listán a kínai Alibaba, és a tízes listát az amerikai Berkshire Hathaway zárja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >