A világ 100 legnagyobb cégének piaci tőkeértéke 48 százalékkal nőtt
Rekordszintre, 31,7 ezer milliárd dollárra emelkedett a világ száz vezető, tőzsdén jegyzett cégének piaci tőkeértéke a március végével záródott egy évben – derül ki a PwC Global Top 100 felméréséből.
Egy év alatt a száz vezető cég piaci tőkeértéke 48 százalékkal nőtt, a vizsgált száz cégből 99-nek nőtt a piaci tőkeértéke, egyedül a China Mobile esetében jegyeztek fel csökkenést, 12 százalékosat 134 milliárd dollárra.
A hetedik éve az amerikai cégek együttes piaci tőkeértéke a legnagyobb, 20,5 ezer milliárd dollár, ami 57 százalék növekedés. Ez nagyobb, mint a kínai vállalatok vagy más országok 42 százalékos, és az európai cégek 18 százalékos piaci tőkeérték-emelkedése.
A listázott száz vállalat együttes piaci tőkeértékének a 65 százaléka esik az amerikai cégekre, ami növekedés az egy évvel korábbi 61 százalékhoz képest.
Továbbra is a technológiai ágazatban szereplő vállalkozások piaci tőkeértéke a legnagyobb, 10,5 ezer milliárd dollár, ami 71 százalék emelkedés egy év alatt.
A legfrissebb százas listát az Apple vezeti, piaci tőkeértéke 2051 milliárd dollárra ugrott az egy ével korábbi 1113 milliárd dollárról, amivel akkor még csak a harmadik volt.
A lista második helyezettje a tavalyi első Saudi Aramco, piaci tőkeértéke 1602 milliárd dollárról 1920 milliárd dollárra emelkedett.
A második helytől a harmadikra szorult vissza az idén a Microsoft, miközben a piaci tőkeértéke 1200 milliárd dollárról 1778 milliárd dollárra nőtt.
Az Amazon megtartotta a negyedik helyét, piaci tőkeértéke 971 milliárd dollárról 1558 milliárd dollárra nőtt.
A tízes listán a további két cég is amerikai, az Alphabet és a Facebook. A hetedik a kínai Tencent, a nyolcadik az amerikai Tesla (amely a 83. helyről rukkolt előre, piaci tőkeértéke 565 százalékkal, 96 milliárd dollárról 641 milliárd dollárra nőtt), a kilencedik a listán a kínai Alibaba, és a tízes listát az amerikai Berkshire Hathaway zárja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >