A világ 100 legnagyobb cégének piaci tőkeértéke 48 százalékkal nőtt
Rekordszintre, 31,7 ezer milliárd dollárra emelkedett a világ száz vezető, tőzsdén jegyzett cégének piaci tőkeértéke a március végével záródott egy évben – derül ki a PwC Global Top 100 felméréséből.
Egy év alatt a száz vezető cég piaci tőkeértéke 48 százalékkal nőtt, a vizsgált száz cégből 99-nek nőtt a piaci tőkeértéke, egyedül a China Mobile esetében jegyeztek fel csökkenést, 12 százalékosat 134 milliárd dollárra.
A hetedik éve az amerikai cégek együttes piaci tőkeértéke a legnagyobb, 20,5 ezer milliárd dollár, ami 57 százalék növekedés. Ez nagyobb, mint a kínai vállalatok vagy más országok 42 százalékos, és az európai cégek 18 százalékos piaci tőkeérték-emelkedése.
A listázott száz vállalat együttes piaci tőkeértékének a 65 százaléka esik az amerikai cégekre, ami növekedés az egy évvel korábbi 61 százalékhoz képest.
Továbbra is a technológiai ágazatban szereplő vállalkozások piaci tőkeértéke a legnagyobb, 10,5 ezer milliárd dollár, ami 71 százalék emelkedés egy év alatt.
A legfrissebb százas listát az Apple vezeti, piaci tőkeértéke 2051 milliárd dollárra ugrott az egy ével korábbi 1113 milliárd dollárról, amivel akkor még csak a harmadik volt.
A lista második helyezettje a tavalyi első Saudi Aramco, piaci tőkeértéke 1602 milliárd dollárról 1920 milliárd dollárra emelkedett.
A második helytől a harmadikra szorult vissza az idén a Microsoft, miközben a piaci tőkeértéke 1200 milliárd dollárról 1778 milliárd dollárra nőtt.
Az Amazon megtartotta a negyedik helyét, piaci tőkeértéke 971 milliárd dollárról 1558 milliárd dollárra nőtt.
A tízes listán a további két cég is amerikai, az Alphabet és a Facebook. A hetedik a kínai Tencent, a nyolcadik az amerikai Tesla (amely a 83. helyről rukkolt előre, piaci tőkeértéke 565 százalékkal, 96 milliárd dollárról 641 milliárd dollárra nőtt), a kilencedik a listán a kínai Alibaba, és a tízes listát az amerikai Berkshire Hathaway zárja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >Ismerik, de nem használják az élő közvetítéses vásárlás szolgáltatást a németek
Egyre több német vásárló ismeri a live shopping, azaz az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >