A Vidéki Mustra eddigi rendezvényire eddig több, mint 20 ezer ember látogatott ki
A Vidéki Mustra programsorozat keretében, eddig 10.000 liter tejterméket és közel 1000 kg háztáji húskészítményt vásároltak a látogatók. A nyár közepén debütált termelői piac messze felülmúlta az előzetes elvárásokat, a Vidékfejlesztési Minisztérium árkádjai alatt minden pénteken több mint 50 termelő kínálja portékáit. Az FVM államtitkára szerint az ingyenes árusítási lehetőséggel a minisztérium kedvet akar csinálni ahhoz, hogy a termelők részt vegyenek a helyi piacokon. Itt vásárol Buday Péter mesterszakács is, aki így a legfrissebb alapanyagokból készíti a hétvégi ebédet.
A kilátogatók vásárlás előtt megkóstolhatják a kiszemelt háztáji hús és sajtkülönlegességeket, illetve a kiváló minőségű zöldségeket és gyümölcsöket. A piacon a fővárosiak mellett a turisták is megismerhetik a vidék értékeit, hiszen a Parlamenttel szemben igazi piaci hangulatot és kitűnő magyar terméket találhatnak a külföldiek.
„A Vidék Mustra első hat rendezvénye nagyon sikeres volt, hosszú sorok álltak a standok előtt. Az árusok estig szinte a teljes árukészletüket eladták. Ez is mutatja, hogy a fővárosban is igény van a kiváló minőségű, ízletes vidéki termékekre” – mondta V. Németh Zsolt, a Vidékfejlesztési Minisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára.
Szezonális termékek és társasági esemény
A termelői piacokon olyan egészséges termékeket kapni, amelyekről tudjuk, hol készültek és miből, vagy hol termesztették azokat. A szezonális termékek gyorsan, közvetlenül kerülnek a pultokra, így friss, gazdag ízvilágú ételeket készíthetünk belőlük.
„Elfeledett ízeket is újra felfedezhetünk a termelői piacokon, elég, ha csak a lédús paradicsomra vagy a háztáji tejre gondolunk. A piacon vásárlás egyben társasági esemény is. Én magam is szívesen csemegézek a termelői piacokon, nem csupán a minőség, hanem a jó hangulat miatt is. Örülök, hogy a régi piacok hangulatát ezek a kezdeményezések visszacsempészik a mindennapjainkba” – mondta el Buday Péter mesterszakács.
Hazai portékával megpakolt kosarak
A Vidéki Mustra nemcsak a vásárlók körében népszerű, hanem a termelők érdeklődését is felkeltette: egyre többen jelentkeznek a szervezőknél, hogy termékeikkel megjelennének a vásáron. A vásárlók elégedettségét jól mutatják az áruval megpakolt kosarak és a standoknál álló hosszú sorok, így elképzelhető, hogy a kezdeményezésen keresztül a piaccal kapcsolatos nézetek is változhatnak. A minisztérium szerint a Vidéki Mustrával a magyar termékek iránti bizalom tovább erősíthető, mely a tervek szerint tematikusabb, tájegységeket bemutató kínálattal is jelentkezik a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Európai küldöttséget látott vendégül az NFFT és a BCSDH
Milyen európai szintű együttműködések segíthetik az európai és a hazai…
Tovább olvasom >Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >