A vezető munkavállalóknál gyakrabban okoz rossz teljesítményt az elégedetlenség
A munkahelyi elégedettség kapcsán a szakértők többnyire a pozitív hatásokat, így például a hatékonyság növekedését – emelik ki, ám a kérdés vizsgálata során érdemes figyelembe venni a potenciális károkat is – olvasható a Salesjob tanulmányában.
A munkahelyi elégedettség/elégedetlenség nagymértékben befolyásolja a teljesítményt. De ez a kapcsolat nem olyan egyszerű, hogy az a kijelentés, miszerint az elégedett alkalmazott nagyobb teljesítményt produkál, jobb minőségű munkát végez, mint az elégedetlen dolgozó, megállná a helyét. Az elégedetlenség és a teljesítmény két tényező függvénye. Az egyik ilyen tényező a szervezeti hierarchiában elfoglalt hely, a másik pedig az, hogy a munkavállalónak mekkora lehetősége van arra, hogy saját munkáját befolyásolja. Az elégedetlenségből származó alacsonyabb teljesítmény azoknál a munkavállalóknál gyakoribb, akik magasabb beosztásban dolgoznak.
Érdekességként megemlíthető, hogy a teljesítmény és az elégedettség/elégedetlenség között egy fordított kapcsolat is kimutatható. Vagyis az elégedettség nemcsak oka, hanem okozata is lehet a jó teljesítménynek. Látnunk kell tehát – mint ahogy ezt már korábban is említettük – , hogy abban az esetben, ha megfelelően, korrekt módon jutalmazzuk a teljesítményt, akkor az az elégedettséget is nagymértékben növelni fogja, mely megint csak hatással lesz a teljesítményre.
Azt is látnunk kell, hogy a munkahelyi elégedetlenség szoros összefüggést mutat a fluktuációval. Azok a munkavállalók, akik elégedettek munkakörülményeikkel kevésbé hajlamosak arra, hogy munkahelyet változtassanak, ellentétbe azokkal, akik elégedetlenek.
Az elégedetlenség talán legsúlyosabb következménye, ha megnő a munkahelyi hiányzások száma. Végül azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egy elégedetlen munkavállaló nem minden esetben hagyja el a munkahelyét. Ez viszont rengeteg frusztrációval jár, mely számos olyan viselkedést eredményez (agresszió, visszaesés, közömbösség, ellenségesség), mely nagyban ronthatja a cég eredményességét és hatékonyságát – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >