A vevői elégedettség a legjobb befektetésünk!
A dekonjunktúra időszakát éljük, ráadásul a hazai kiskereskedelmet más terhek is sújtják. Az Auchannak erre az a válasza, hogy minden szempontból a vásárlóra összpontosít, hangsúlyozza értékelő cikkében Lucenko Viktória, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója.
A dekonjunktúrán, a beszerzési árak folyamatos emelkedésén, a költségek növekedésén, a kedvezőtlen inflációs helyzeten kívül a hazánkban kivetett kiskereskedelmi adó, a kötelező akciók és az online árfigyelő is szűkítik a piaci lehetőségeinket. Ezen persze lehet keseregni, de nem célravezető feltartott kézzel megadni magunkat: most nehezített pályán játszik itthon minden piaci szereplő.
Ár, élmény és választék
A hazai vásárló elsősorban árérzékeny. Igyekszünk ezért mindig a legjobb árakat adni a piacon. Független fogyasztói kosármérésekben például rendre az első vagy második helyen végzünk versenytársaink előtt. Tehát tényszerűen igaz az, hogy kedvező áraink vannak, más kérdés, hogy az árpercepciónkon van még mit javítani, mert az embereknek nem ez jut rólunk először az eszükbe. Ennek az egyik oka az, hogy sokan családi nagybevásárlásra jönnek hozzánk, ami nagyobb vásárlói kosarat jelent és természetszerűen nagyobb kiadást is.
Az árpolitikánk értelmében idén több mint 7000 termékünkért kell kevesebbet fizetni, mint tavaly, ehhez jön még a heti-kétheti rendszerességgel változó 3000 akciós termék. A Bizalomkártya hűségprogramunk további kedvezményekre jogosít, illetve a bevásárlások után pontok is járnak, amelyeket egy következő alkalommal le lehet vásárolni.
Az áron kívül az is fontos, hogy mennyire szeretnek az Auchanba járni az emberek, milyen vásárlói élményt tudunk nekik nyújtani. Számos különleges aktivitással próbálkoztunk az utóbbi időben, nagy sikerrel. Extra vásárlási lehetőséget biztosítottunk törzsvásárlóinknak karácsony előtt a VIP Vásárlók Éjszakáján egy kis vendéglátással és rendkívüli kedvezményekkel, amit húsvét előtt megismételtünk. Nemrég pedig a Kincseskosárral jelentkeztünk, ahol a meglepetésfaktor is szerepet kapott, hiszen úgy lehetett elvinni 60%-os kedvezménnyel az összeállított csomagokat, hogy csak a fizetés után derült ki, pontosan mi van bennük.
Az árak és a vásárlói élmény mellett stratégiánk másik pillére a választékunk. Üzleteink jellegéből fakadóan az Auchan kínálata a legszélesebb a piacon, állandó kínálatunkban közel 50 ezer termék van, élelmiszerek és nem élelmiszerek egyaránt. Nagyon kedveltek a saját márkáink, hiszen rendkívül jó ár-érték arányt képviselnek, és jelen vannak a nem élelmiszer kategóriákban is, például a kozmetikumoknál, a ruházatban, az elektronikai és műszaki cikkeknél.
A vásárlók szolgálatában
Persze tudjuk, hogy nem feltétlenül mindig a hipermarket az ideális megoldás. Gondoljunk csak egy fiatal párra, akik kitalálják, hogy összedobnak egy gyors spagettit, de nincs otthon hozzá semmi. Ők nyilvánvalóan nem hozzánk jönnek ki, hanem a legközelebbi kisboltba ugranak le.
Folyamatosan monitorozzuk a vásárlói szokásokat, a különböző generációk igényeit, és ezzel párhuzamosan tanulmányozzuk az új bolttípusokat is. Ebben tagadhatatlanul nagy előny, hogy egy jelentős nemzetközi csoporthoz tartozunk. Célunk, hogy Magyarországra olyan innovatív üzlettípusokat hozzunk be, amelyekkel új vásárlói réteghez is eljutunk.
Emellett megújítottuk az országos élelmiszer-házhozszállításunkat, ezentúl környezettudatosabban, hozzáadott csomagolás és kitöltő anyagok nélkül visszük ki a termékeket. Bővítettük kapacitásainkat is, ezért, növelni tudtuk Budapest környékén az aznapi kiszállítások arányát. Épp a hetekben nyitottunk egy új benzinkútshopot Drive ponttal kiegészítve, ahol szintén át lehet venni az Online Áruházunkban leadott rendeléseket.
Szemléletformáló fenntarthatóság
Végezetül az utolsó nagy szempontrendszer, aminek meg akarunk felelni, az a fenntarthatóság, ami a kínálat kialakításától és a csomagolóeszközöktől kezdve az áruházi működésen át az élelmiszer-pazarlás megállításáig terjed. Minden fronton aktív lépéseket teszünk nemcsak azért, mert egyre nagyobb az elvárás velünk szemben ezen a téren, hanem azért is, mert tisztában vagyunk a szemléletformáló hatásunk jelentőségével, hiszen naponta több mint 100 ezer ember fordul meg nálunk. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >