A versenyelőny a vásárlói igények pontos ismeretén múlik

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 07. 02. 00:00

A legjobb ügyfeleik alaposabb megismerésére és megértésére a cégek leggyakrabban a hűségkártyák adatainak elemzését választják.

"Az ügyfélhűség azon múlik, hogy a kereskedők mennyire
képesek megérteni vásárlóik érdekeit, értékeit és szükségleteit" – állítja
Nigel Holloway, az Economist Intelligence Unit amerikai részlegének kutatási
igazgatója, aki az "Intelligens kereskedelem: hogyan tegyük a vásárlást
kellemes élménnyé" Experience) című új háromrészes tanulmányuk első
kötetének bemutatásakor beszélt a kiskereskedőkre háruló felelősségről.

A tanulmányt világszerte 180, a kiskereskedelem területén
vezető pozíciót betöltő szakember internetes megkeresésével készítette az SAP
megbízásából az Economist Intelligence Unit. A kutatásban résztvevő
szakembereket interjú alaposa interjúnak vetették alá

A kutatásból többek között az alábbi adatokra derült fény: a
kiskereskedők leginkább a hagyományos módszereket alkalmazzák ügyfeleik
hűségének megerősítésére. A megkérdezett vezetők több mint fele alkalmaz új
termékeket (63%), helyi üzleti aktivitást (56%) és nyújt a különleges ügyfelek
számára kedvezményeket (52%) azért, hogy növelje ügyfelei hűségét.

Az ügyfelek elégedettsége és megtartása a promóciós tevékenységek
legfontosabb mérőszáma.  A promóciók sikerét a megkérdezettek 55%-a méri
le az ügyfelek elégedettségén, míg 52% az ügyfelek megtartásának arányát
elemzi. 40%-uk használja a kiskereskedelmi eladótér egy négyzetméterére eső
eladások számának elemzését.

A vezetők nagymértékben támaszkodnak az értékesítési
személyzetre a "vásárlói élmény" megfigyelésében. A kiskereskedelmi
ipar legkevésbé megfizetett tagjai azok, akik a legmegbízhatóbban figyelemmel
tudják kísérni az ügyfelek igényeit. Az áruházon belüli forgalom (31%) és a
vásárlói vélemények (31%) az ügyfelek elégedettségének fontos mérőszámai.

 

Kapcsolódó cikkeink