A „vérital” a kínai fiatalok új őrülete
A kínai online áruházakban megrendelhető, a fiatalok körében egyre keresettebb „vérital” fogyasztásának veszélyeire hívta fel a figyelmet az állami élelmiszer- és gyógyszerfelügyelet Kínában.
Az egészségügyben használt transzfúziós zsákokhoz hasonló csomagolásban kapható „vámpír véritalok” minőségét hivatalosan nem ellenőrizték, azokat engedély nélkül hozták forgalomba – közölte a hatóság.
A helyenként „vér energiaitalként” reklámozott és a fiatalok körében nagyon gyorsan rendkívül népszerűvé vált terméket a vevő a kívánsága szerinti vércsoport feltüntetésével is megrendelheti.
Az állami felügyelet figyelmeztet, hogy a terméken szereplő címkék többsége hamis, az italok értékesítését megtiltották, az internetszolgáltatókat pedig kötelezték a folyamatosan frissülő kínálat szigorúbb és alaposabb ellenőrzésére, az illegális kereskedők elleni fellépésre.
Egyes médiajelentések szerint az új őrület kiváltásában meghatározó szerepük van a True Blood – Inni és élni hagyni, valamint a Vámpírnaplók című amerikai televíziós sorozatoknak.
Az úgynevezett vérivászat sok helyütt immár jelenséggé vált, és a kereslet olyan mérteket öltött, hogy külön „témakávézók” nyíltak, ahol a kiszolgálószemélyzet orvosnak és ápolónak öltözik, az italokat pedig transzfúziós zsákokban szolgálják fel. Egy északkelet-kínai kávézóban egy csomag műanyagcsövön át felszívható vörösáfonyalé 60 jüanba (2200 forint) kerül.
Egyes vendéglátóipari egységekben falra szegezett koporsók alkotják a dekorációt, az ételekhez pedig kérés nélkül is nagy mennyiségű ketchup jár. Az italokat, legyen az kávé, ásványvíz, fehér bor, kóla vagy sör, vörösre színezve töltik a zsákokba felszolgálás előtt.
Az interneten már egy különleges vérhelyettesítő italt is hirdetnek, amelynek – a reklám szerint – ugyanolyan a színe, szerkezete és tápanyagtartalma, mint a véré, csak az íze más. Kívánságra különböző színekben, így kékben, citrom- és narancssárgában is megrendelhető. (MTI, Trebitsch Péter)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Provident: magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből
A magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből, a…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >