A vendégéjszakák számának növelését tűzte ki célul a Magyar Turizmus Zrt.
A kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának 1,6 százalékos növekedését tűzte ki célul 2013-ra a Magyar Turizmus (MT) Zrt., amely szerdán Budapesten szakmai nyílt napon mutatta be jövő évi marketingtervét.
Denéné Tóth Marianna, az MT Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a társaság elsődleges célja Magyarország mint turisztikai úticél ismertségének és elismertségének javítása belföldön és külföldön egyaránt, valamint hogy az MT Zrt. professzionális szolgáltató szervezetté váljon.
Horváth Gergely, a társaság turisztikai vezérigazgató-helyettese elmondta: az MT Zrt. elsődleges szakmai feladata továbbra is a lakossági marketingkommunikáció és szakmai és a szakmai értékesítés ösztönzése, ezen belül pedig a hivatásturisztikai tevékenység.
A támogató szakmai tevékenységek közé tartozik változatlanul a Turisztikai Desztináció Menedzsment szervezetekkel folytatott együttműködés, a kutatási tevékenység, a Tourinform koordináció, valamint a SZÉP-kártyával kapcsolatos támogató kommunikációs tevékenység.
A SZÉP-kártyák kapcsán elmondta: idén október végéig több mint 18 ezer munkaadó mintegy 755 ezer dolgozójának volt kártyája, amelyekre 60,6 milliárd forintot töltöttek fel, és ebből 34,4 milliárd forintot el is költöttek.
Horváth Gergely elmondta: a Magyar Kongresszusi Iroda (MKI) a nemzetközi konferenciák számának 2-4 százalékos növekedését várja 2013-ban az idei adatokhoz képest.
A hivatásturizmus élénkítése érdekében az MKI folytatja a nemzetközi tudományos kongresszusok felkutatását, és maximálisan kihasználja a nemzetközi konferenciák elnyerését célzó pályázati lehetőségeket. Kiemelt figyelmet fordít a tudományos élet, az egészségipar, a kutatás-fejlesztés, az orvostechnológia és a gyógyszeripar területére. A hivatásturizmus kiemelt célpiacai 2013-ban: Nagy-Britannia, Franciaország, Észak-Európa, az Egyesült Államok, Németország és Svájc – fejtette ki a szakember.
Horváth Gergely elmondta: 2013 májusában Budapesten rendezik a Routes Europe konferenciát, a légitársaságok és repülőterek éves nemzetközi seregszemléjét, ami azért is nagyon fontos, mert a nemzeti légitársaság megszűnésével épp a hivatásturizmus került nehéz helyzetbe.
A vezérigazgató-helyettes jelezte, hogy jövőre a Magyar Turizmus Zrt. több együttműködést tervez bor és gasztronómia témában az agrár- és bormarketing területtel, illetve az aktív, öko-, és vadászturizmus vonatkozásában az állami tulajdonú társaságokkal.
A 2013-as év magyar szempontból fontos eseményei között említette a Bocuse d'Or lyoni döntőjéhez kapcsolódó gasztronómiai szakkiállítást, vagy a Linzi Magyar Napokat. Hozzátette: az egészségturizmus területén a SPA-CE szakvásár a fontos. Ennek a közép-európai rendezvénynek a korábbi szlovén szervezés után Magyarország ad otthont – hívta fel a figyelmet Horváth Gergely.
Belföldi marketingkommunikációban az MT az egészség-, a vízparti turizmusra, valamint a bor-, a gasztronómiai és az ökoturizmusra épít. A külföldi kommunikációban Budapest, a Balaton, az egészségturizmus, a hivatásturizmus és a fesztiválok állnak a középpontban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >