A vendégéjszakák számának növekedésére számít a Magyar Turizmus Zrt
A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) jövő évi marketingtervében azzal számol, hogy a vendégéjszakák száma 1,8 százalékkal nő a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, a belföldi vendégéjszakák stagnálnak, a külföldiek viszont 3,6 százalékkal emelkednek – ismertette a társaság 2012-es marketingtervét Horváth Gergely, a nemzeti turisztikai marketing szervezet vezérigazgatója csütörtökön Budapesten.
Elmondta: az előrejelzések szerint a turizmus jövőre világviszonylatban 2-3 százalékkal, Európában 1-3, a feltörekvő országok piacán 10-15 százalékkal bővül.
Az MT Zrt. jövőre a belföldi kommunikáció központjába az egészségturizmust, a kulturális, a bor- és gasztronómiai turizmust, a vízparti üdülést, az aktív és ökoturizmust, valamint a falusi turizmust helyezi. A külföldi kommunikációban szintén az egészségturizmust, a hivatásturizmust, Budapestet és a Balatont emeli ki.
A vezérigazgató hangsúlyozta: a külföldi és a belföldi turizmus esetében is látható, hogy a kereslet egyre inkább a minőség felé tolódik el. Az idei adatokból is az látszik, hogy a magasabb kategóriájú szállodákban az áltagnál jobban nőtt a forgalom. Az előző évhez képest azonban elmaradtak a mutatók a panziók, a közösségi szálláshelyek és a kempingek esetében.
Belföldön a társaság kommunikációját jövőre két szinten, hármas tagozódás jellemzi. Így folytatódik a belföldi utazást népszerűsítő, szemléletformáló stratégiai kommunikáció, ezzel párhuzamosan országos kiterjesztésű, termékalapú stratégiai kampányok zajlanak. Az országos termékkampányokra kisebb, regionális, taktikai kampányokkal erősít rá a társaság.
Külföldön az erőforrások és a piaci potenciál jobb kihasználása érdekében alapvetően hármas irányultság jellemzi az MT Zrt. kommunikációs tevékenységét – ismertette a vezérigazgató hozzátéve, hogy aktív és meghatározó jelenlétet tervez a társaság Németországban és Ausztriában. A környező országokban a határ menti régiók turisztikai kínálatának piacra vitelét kívánja fokozottan támogatni a társaság annak érdekében, hogy a régiós szolgáltatókat segítse. A márkaépítést nem országokra elaprózott, hanem országokon átívelő, központi kommunikációval kívánja megvalósítani az MT Zrt.
Horváth Gergely kiemelte a hivatásturizmust. A marketingtervben azzal számolnak, hogy a hivatásturizmusban a konferenciák száma 3-5 százalékkal nő jövőre.
A Magyar Kongresszusi Igazgatóság (MKI) 2012-ben is nagy hangsúlyt fektet a céges és a szövetségi rendezvényekre egyaránt, különös tekintettel a magyarországi egészségturizmussal és ezen belül az orvosi turizmussal szoros kapcsolatban álló orvos-kongresszusokra.
A céges rendezvények szempontjából az MKI 2012-ben is kiemelt célpiacainak tekinti Nagy-Britanniát, Franciaországot, Belgiumot, Németországot, az Egyesült Államokat, valamint Oroszországot, ahol a külképviseleti hálózat aktív bevonásával számos értékesítési és marketingakciót tervez.
Az MT Zrt. szerint a hatékony marketingtevékenység végzéséhez, az állami forrásokból rendelkezésre álló költségvetés mellett, külső források bevonása is szükséges. Ennek eszköze a turisztikai szakmai szereplőivel való még szorosabb együttműködés, közös akciók és kampányok végzése a költségek megosztásával. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >