A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 28. 09:31

Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját, és hogyan építhető ki általa az erős vásárlói bizalom – erről beszélgettek a Magyar Termék Nonprofit Kft. által megrendezett fórum résztvevői Kecskeméten, az Univer új komplexumában. Az esemény célja, hogy a cégek közelebbről megismerkedjenek a védjegyhasználat gyakorlati hasznával, emellett konkrét tanácsokat kapjanak arról, hogyan integrálhatják hatékonyan az üzleti stratégiáikba.

A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.

A tájékoztató fórummal a Magyar Termék Nonprofit Kft. egy olyan platformot kívánt létrehozni, amely több egy szakmai rendezvénynél: biztosítja látogatói számára a kapcsolatépítés és információszerzés lehetőségét, ugyanakkor hozzájárul ahhoz, hogy a még nem védjegyhasználó cégek is megértsék a Magyar Termék védjegy használatában rejlő előnyöket, és éljenek is azokkal.

Benedek Eszter ügyvezető megnyitó előadásában ismertette a hazai védjegy- és terméktanúsítási rendszer működését. Kitért mindazokra az aktivitásokra, rendezvényekre, illetve stratégiai együttműködési lehetőségekre, amelyek adottak a Magyar Termék védjegyet használók számára, arra sarkallva őket, hogy bátran tervezzenek ezekkel az eszközökkel, hasznosítva a cégek közötti szinergiákat.

A magyarok felismerik és értik a védjegyeket, a vásárlók közel 60%-a figyelembe is veszi a vásárlásai során – derült ki Hunwald Zsuzsanna, a YouGov CP Hungary Kft. munkatársának bemutatójából. A szakember azt is kiemelte: a fogyasztók 56%-ának az áruk csomagolásán található magyar védjegy a termékek eredete mellett minőségi garanciát is jelent. Mindez biztató azon vállalkozások számára, amelyek élnek a Magyar Termék védjegy használatával.

Knapcsek Katalin, a KNK PR&Media ügyvezetője a „hazai” identitás erejéről tartott gondolatébresztő előadást. Ennek keretében ismertette a résztvevőkkel azokat a legfontosabb B2C és B2B kommunikációs csatornákat, amelyeken keresztül a vállalkozások hatékonyan szólíthatják meg a számukra legfontosabb célcsoportokat.

Miklós Csaba borász a saját szakmájából vett példák által szemléltette, hogyan állítható a védjegy a márkaépítés szolgálatába, és egy-egy bejegyzett védjegy miként erősítheti a termékek iránti bizalmat a borágazatban.

„A Mazzini Kft. a Magyar Termék védjegy által azt a fontos üzenetet is közvetíti vásárlóinak, hogy az „olaszosan” hangzó márkanév ellenére biztosak lehetnek abban, hogy termékeink itthon készülnek, megbízhatóak, és vásárlásuk hozzájárul a hazai munkahelyek megőrzéséhez – fejtette ki Kovács Krisztián, a vállalat értékesítési managere. Hangsúlyozta: „a védjegy komoly előnyt jelent a külföldi versenytársakkal szemben, éppen ezért használata nem csupán marketingfogás, hanem stratégiai döntés is, amely hozzájárulhat a vállalkozás sikeréhez. Cégünk fontosnak gondolja azt is, hogy a védjegyek használatával lehetőség nyílik a közösségi aktivitásokban való részvételre, melyek fajlagos költségei lényegesen kedvezőbbek az egyedileg szervezett fogyasztói promóciókénál. A mi cégméretünkben luxus lenne nem élni ezekkel a lehetőségekkel.”

A résztvevők előadásaiból levonható legfontosabb tanulság, hogy a Magyar Termék védjegy különösen hasznos azoknak a vállalkozásoknak, amelyek a hazai piacra fókuszálnak, készítményeiket magyar eredetük és megbízhatóságuk alapján szeretnék kiemelni a versenytársak által kínált termékek közül. //

 

A Magyar Termék védjegyhasználat díja éves szinten nagyon kedvező, három költségből tevődik össze. Ezek a termékekhez kapcsolható pályázati és a helyszíni eredet-ellenőrzési díjak, valamint a védjegyhasználathoz kapcsolódó licencdíj, mely igazodik a cég méretéhez.

Nézzük meg egy konkrét példán keresztül, mennyibe kerül a Magyar Termék védjegyek használata egy évre vetítve, egy átlagos árbevételű (1000–2000 millió Ft/év) cég esetében.

Minta Kft. élelmiszergyártó cég esetében 10 db termékig a Magyar Termék védjegy használati díjának alakulása éves szintre vetítve:

Pályázat és helyszíni eredet-ellenőrzés díja: 90 000 Ft + ÁFA
Védjegylicencdíj: 300 000 Ft + ÁFA

Összesen: 390 000 Ft + ÁFA/év

További részletek:

Kapcsolódó cikkeink