A vásárlóknak már nem kell vacak csokinyuszi
Tavaly tavasszal 967 tonna húsvéti édesség került a vásárlók kosarába, ám évről évre kevesebb ezek közül az alacsonyabb tápértékű bevonómasszából készült termék.
„Az elmúlt években komoly szemléletváltás történt a húsvéti édességek vásárlói körében. Míg régebben az olcsó, bevonómasszából készült figurák voltak a legnépszerűbbek, az utóbbi két évben a trend megfordult és immár a minőségi csokoládé termékekből fogyasztunk többet. – mondta Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke. „Tavaly húsvétkor 967 tonnányi szezonális édesség került a fogyasztók kosarába. A megvásárolt édességek mennyiségi struktúráján belül az utóbbi két év alatt 430 tonnáról 546 tonnára nőtt a minőségi, azaz legalább 35%-os kakaótartalommal készült csokoládék aránya, miközben az alacsonyabb tápértékkel bíró bevonómasszából készült termékek értékesítésének mennyisége 411 tonnáról 372 tonnára csökkent” – tette hozzá Sánta Sándor.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >