A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a nincs annak tudatában, hogy generatív mesterséges intelligenciát használ, miközben online vásárol.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2015/01 lapszámában olvasható.
A Bain & Company kutatása rávilágított, hogy bár alacsony azoknak az aránya, akik online vásárlás során a generatív AI-t tudatosan használják, a vásárlók többsége meg van győződve annak pozitív hatásáról, és sokan hajlandóak személyes adatokat megadni azért, hogy személyre szabottabb ajánlásokat kapjanak.
Merritt Robinson, a Bain Innovation & Design csapatának vezetője szerint az online vásárlási élmény az elmúlt évtizedekben olyannyira kifinomulttá vált, hogy a kereskedők generatív AI-jal kapcsolatos rövid távú prioritása az lehet, hogy a jelenlegi vásárlási szokások mellett új elemként működjön, ahelyett, hogy azok helyébe lépne.
A kutatás szerint a generatív AI-nak tulajdonított kockázatokat a fogyasztók viszonylag csekélynek érzékelik. A leggyakoribb ok, amiért a vásárlók nem használják ezeket az eszközöket, hogy elégedettek a jelenlegi vásárlási módszerekkel (47%), míg 39% úgy véli, nincs szükségük új eszközökre.
Mindössze ötből egy vásárló (22%) nyilatkozott úgy, hogy azért nem használ generatív AI-alapú eszközöket vásárláskor, mert nem bízik azokban.
A tanulmány megállapította továbbá, hogy a márkahírnév nagyban befolyásolja, hogy a vásárlók mennyire hajlandók a generatív mesterséges intelligenciát használni. A megkérdezettek 41%-a mondta, hogy szívesen használna generatív AI-eszközt egy olyan márkától, amelyben megbízik. //
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >