A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a nincs annak tudatában, hogy generatív mesterséges intelligenciát használ, miközben online vásárol.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2015/01 lapszámában olvasható.
A Bain & Company kutatása rávilágított, hogy bár alacsony azoknak az aránya, akik online vásárlás során a generatív AI-t tudatosan használják, a vásárlók többsége meg van győződve annak pozitív hatásáról, és sokan hajlandóak személyes adatokat megadni azért, hogy személyre szabottabb ajánlásokat kapjanak.
Merritt Robinson, a Bain Innovation & Design csapatának vezetője szerint az online vásárlási élmény az elmúlt évtizedekben olyannyira kifinomulttá vált, hogy a kereskedők generatív AI-jal kapcsolatos rövid távú prioritása az lehet, hogy a jelenlegi vásárlási szokások mellett új elemként működjön, ahelyett, hogy azok helyébe lépne.
A kutatás szerint a generatív AI-nak tulajdonított kockázatokat a fogyasztók viszonylag csekélynek érzékelik. A leggyakoribb ok, amiért a vásárlók nem használják ezeket az eszközöket, hogy elégedettek a jelenlegi vásárlási módszerekkel (47%), míg 39% úgy véli, nincs szükségük új eszközökre.
Mindössze ötből egy vásárló (22%) nyilatkozott úgy, hogy azért nem használ generatív AI-alapú eszközöket vásárláskor, mert nem bízik azokban.
A tanulmány megállapította továbbá, hogy a márkahírnév nagyban befolyásolja, hogy a vásárlók mennyire hajlandók a generatív mesterséges intelligenciát használni. A megkérdezettek 41%-a mondta, hogy szívesen használna generatív AI-eszközt egy olyan márkától, amelyben megbízik. //
Kapcsolódó cikkeink
Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >