A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a nincs annak tudatában, hogy generatív mesterséges intelligenciát használ, miközben online vásárol.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2015/01 lapszámában olvasható.
A Bain & Company kutatása rávilágított, hogy bár alacsony azoknak az aránya, akik online vásárlás során a generatív AI-t tudatosan használják, a vásárlók többsége meg van győződve annak pozitív hatásáról, és sokan hajlandóak személyes adatokat megadni azért, hogy személyre szabottabb ajánlásokat kapjanak.
Merritt Robinson, a Bain Innovation & Design csapatának vezetője szerint az online vásárlási élmény az elmúlt évtizedekben olyannyira kifinomulttá vált, hogy a kereskedők generatív AI-jal kapcsolatos rövid távú prioritása az lehet, hogy a jelenlegi vásárlási szokások mellett új elemként működjön, ahelyett, hogy azok helyébe lépne.
A kutatás szerint a generatív AI-nak tulajdonított kockázatokat a fogyasztók viszonylag csekélynek érzékelik. A leggyakoribb ok, amiért a vásárlók nem használják ezeket az eszközöket, hogy elégedettek a jelenlegi vásárlási módszerekkel (47%), míg 39% úgy véli, nincs szükségük új eszközökre.
Mindössze ötből egy vásárló (22%) nyilatkozott úgy, hogy azért nem használ generatív AI-alapú eszközöket vásárláskor, mert nem bízik azokban.
A tanulmány megállapította továbbá, hogy a márkahírnév nagyban befolyásolja, hogy a vásárlók mennyire hajlandók a generatív mesterséges intelligenciát használni. A megkérdezettek 41%-a mondta, hogy szívesen használna generatív AI-eszközt egy olyan márkától, amelyben megbízik. //
Kapcsolódó cikkeink
A mesterséges intelligencia városi felhasználásáról szóló mintaprojekt indul
Miskolcon valósul meg az első olyan magyarországi mintaprojekt, amely városi…
Tovább olvasom >GVH: az új mesterséges intelligencia stratégiában jó irány a kkv-szektor támogatása
A mesterséges intelligencia (MI) stratégia megújítása több ponton is összhangban…
Tovább olvasom >MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
Büszkeséggel mutatjuk be a Trade magazin legújabb, 2025/4. számát, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >