A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a nincs annak tudatában, hogy generatív mesterséges intelligenciát használ, miközben online vásárol.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2015/01 lapszámában olvasható.
A Bain & Company kutatása rávilágított, hogy bár alacsony azoknak az aránya, akik online vásárlás során a generatív AI-t tudatosan használják, a vásárlók többsége meg van győződve annak pozitív hatásáról, és sokan hajlandóak személyes adatokat megadni azért, hogy személyre szabottabb ajánlásokat kapjanak.
Merritt Robinson, a Bain Innovation & Design csapatának vezetője szerint az online vásárlási élmény az elmúlt évtizedekben olyannyira kifinomulttá vált, hogy a kereskedők generatív AI-jal kapcsolatos rövid távú prioritása az lehet, hogy a jelenlegi vásárlási szokások mellett új elemként működjön, ahelyett, hogy azok helyébe lépne.
A kutatás szerint a generatív AI-nak tulajdonított kockázatokat a fogyasztók viszonylag csekélynek érzékelik. A leggyakoribb ok, amiért a vásárlók nem használják ezeket az eszközöket, hogy elégedettek a jelenlegi vásárlási módszerekkel (47%), míg 39% úgy véli, nincs szükségük új eszközökre.
Mindössze ötből egy vásárló (22%) nyilatkozott úgy, hogy azért nem használ generatív AI-alapú eszközöket vásárláskor, mert nem bízik azokban.
A tanulmány megállapította továbbá, hogy a márkahírnév nagyban befolyásolja, hogy a vásárlók mennyire hajlandók a generatív mesterséges intelligenciát használni. A megkérdezettek 41%-a mondta, hogy szívesen használna generatív AI-eszközt egy olyan márkától, amelyben megbízik. //
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >