A vásárlók több mint fele, ha teheti, magyar terméket vesz

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 20. 00:06

A lakosság mindenekelőtt az élelmiszerek esetében ragaszkodik a magyar áruhoz, különösen a hús- és hentesáruhoz, a tej- és tejtermékekhez, továbbá a zöldség- és gyümölcsfélékhez – derül ki az Ipsos Zrt. válságkutatásából.

Az Ipsos Zrt. 2009. folyamán több hullámban is felmérte a lakosság és a vállalatok körében a válsággal kapcsolatos véleményeket. A kutatás kiemelten foglalkozott a magyar termékekkel: mely termékkategóriákban fontos a termék magyar származása? Mi alapján ítéljük meg egy termékről, hogy az magyar-e?
A kutatás eredményeként megállapítható, hogy a megkérdezettek 52%-a – ha módjában áll –  magyar terméket részesít előnyben. 40%-uk terméktől függően dönti el, hogy a magyart vagy inkább a külföldit preferálja. A maradék 8% általában nem részesíti előnyben a magyar termékeket.
A vásárlók mindenekelőtt a különböző élelmiszerek esetében ragaszkodnak a magyar áruhoz. Magyar terméknek a válaszadók szerint elsősorban az számít, amit magyar alapanyagokból készítettek, illetve amelyik védjeggyel ellátott. Szempont továbbá, hogy magyar tulajdonú vállalat gyártja-e az adott terméket, illetve hogy régi, hagyományos terméknek számít-e.
Az élelmiszerek megvásárlásakor az ár a legfontosabb szempont, ezt követi a minőség, az akciók és a kedvelt íz. A termék származása az 5. helyen áll. Az eredmények összesítése alapján elmondható, hogy a válaszadók 2/3-a szerint a magyar és külföldi termékeket nehéz megkülönböztetni egymástól. A termék származási helyéről a csomagolás árulkodik, a válaszadók 85%-a is ezt tartja a megfelelő információforrásnak. A márkanév 31%-ban, a név maga pedig 21%-ban járul hozzá ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, honnan származik az adott termék – közli a kutatás eredményeit a tozsdeforum.hu.

Kapcsolódó cikkeink