A vásárlók számára egyre fontosabb az áruk magyar eredete

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 05. 08. 01:37

A jó minőség és a megfelelő ár után a hazai eredet lett a harmadik legfontosabb szempont egy termék kiválasztásánál.

A korábbi felmérések hasonló sorrendjéhez képest egyetlen tényező, nevezetesen a hazai termékek keresettsége terén tapasztalható kismértékű növekedés  – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet keretében végzett  felmérésekből. A megkérdezettek 68 százaléka számára fontos, hogy a termék magyar eredetű legyen, ez jelentős növekedés a 2005-ben mért 52 százalékhoz képest. A vásárlók leginkább a termékek minőségére és a pontos árfeltüntetésre figyelnek. A vásárlók jellemzően nem kizárólag az olcsó terméket, hanem a megfelelő ár-érték arányt keresik. A minőség és az ár mellett jelentős szerepet kapnak egy üzlet vagy termék kiválasztásában az akciók. A megkérdezettek 12 százaléka mindig, 21 százaléka pedig gyakran törekszik arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az akciókról. A vásárlók közel fele tudatosan keresi a boltban azt az akciós terméket és 40 százalékuk összeveti a termék akciós és akció nélküli árát.

Kapcsolódó cikkeink