A vásárlók számára egyre fontosabb az áruk magyar eredete
A jó minőség és a megfelelő ár után a hazai eredet lett a harmadik legfontosabb szempont egy termék kiválasztásánál.
A korábbi felmérések hasonló sorrendjéhez képest egyetlen tényező, nevezetesen a hazai termékek keresettsége terén tapasztalható kismértékű növekedés – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet keretében végzett felmérésekből. A megkérdezettek 68 százaléka számára fontos, hogy a termék magyar eredetű legyen, ez jelentős növekedés a 2005-ben mért 52 százalékhoz képest. A vásárlók leginkább a termékek minőségére és a pontos árfeltüntetésre figyelnek. A vásárlók jellemzően nem kizárólag az olcsó terméket, hanem a megfelelő ár-érték arányt keresik. A minőség és az ár mellett jelentős szerepet kapnak egy üzlet vagy termék kiválasztásában az akciók. A megkérdezettek 12 százaléka mindig, 21 százaléka pedig gyakran törekszik arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az akciókról. A vásárlók közel fele tudatosan keresi a boltban azt az akciós terméket és 40 százalékuk összeveti a termék akciós és akció nélküli árát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Megállíthatatlanul drágul a kenyér – és vele együtt minden a pékségből
A kenyér a magyar családok asztalának alapdarabja, mégis egyre kevesebben…
Tovább olvasom >