A vásárlók számára egyre fontosabb az áruk magyar eredete
A jó minőség és a megfelelő ár után a hazai eredet lett a harmadik legfontosabb szempont egy termék kiválasztásánál.
A korábbi felmérések hasonló sorrendjéhez képest egyetlen tényező, nevezetesen a hazai termékek keresettsége terén tapasztalható kismértékű növekedés – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet keretében végzett felmérésekből. A megkérdezettek 68 százaléka számára fontos, hogy a termék magyar eredetű legyen, ez jelentős növekedés a 2005-ben mért 52 százalékhoz képest. A vásárlók leginkább a termékek minőségére és a pontos árfeltüntetésre figyelnek. A vásárlók jellemzően nem kizárólag az olcsó terméket, hanem a megfelelő ár-érték arányt keresik. A minőség és az ár mellett jelentős szerepet kapnak egy üzlet vagy termék kiválasztásában az akciók. A megkérdezettek 12 százaléka mindig, 21 százaléka pedig gyakran törekszik arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az akciókról. A vásárlók közel fele tudatosan keresi a boltban azt az akciós terméket és 40 százalékuk összeveti a termék akciós és akció nélküli árát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >