A vásárlók nagy többsége szerint a bevásárlóközpontokban jobban érvényesülnek a fogyasztói jogok, mint a kisebb üzletekben
A vásárlók csaknem hetven százaléka úgy véli, hogy a bevásárlóközpontokban jobban érvényesülnek a fogyasztói jogok, mint a kisebb egyéni üzletekben. – olvasható a Nielsen és a CP Contact Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Kft. kutatásában, mely a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének közreműködésével készült.
A megkérdezettek több mint 80 százaléka szívesebben vásárol bevásárlóközpontban, mert ott kiemelten kezelik a jogait, azonban ezért nem hajlandóak többet fizetni. A többség szerint egyrészt előnyös, ha a bevásárlóközpontok üzleteiben azonos szabályok, másrészt olyan egyéb szolgáltatások illetik meg a vásárlókat, mint az egy évnél hosszabb garancia, garantált 30 napon belüli ügyintézés, levásárlási lehetőség, vagy a vételár visszafizetése.
A bevásárlóközpontok népszerűsége töretlen hazánkban, egy körülbelül 40 ezer négyzetméter kereskedelmi területtel rendelkező házban az éves látogatószám 10-16 millió fő.
A legfrissebb kiskereskedelmi jelentésekből kiderül, hogy a retail forgalom volumene tovább csökkent, ugyanakkor a téli időszakra előretekintve várakozásokkal teli a bevásárlóközpontok üzemeltetői, hiszen a karácsony kereskedelmileg aktívabb időszaknak számít. A bevásárlóközpontokban lévő kiskereskedők 90 százaléka biztosít lehetőséget a hibátlan termékek visszavételére, vagy levásárlására – mondta Gyalay-Korpos Gyula, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének elnöke.
Fogyasztóvédelmi szempontok közül talán a legfontosabb, hogy személyesen, az üzletben tudjuk intézni az ügyeinket, néhány bevásárlóközpontban pedig fogyasztóvédelmi szakemberek is segítenek, a vásárlónak és a kereskedőnek egyaránt. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >