A vásárlók díját a SPAR Magyarország kapta
Vásárlói nívódíjat kapott a SPAR Magyarország a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 versenyen. Az elismerés jelentőségéről Maczelka Márkot, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetőjét kérdeztük.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01 lapszámában olvasható.
– Milyen jelentősége van a SPAR számára a versenyeken elért sikereknek?
– A SPAR Magyarország számára a kereskedelmi szektor egyik meghatározó szereplőjeként nagyon fontosak a különféle szakmai megmérettetések, de talán a legfontosabb az, hogy a vásárlóink mit gondolnak rólunk. Ezért is nagy öröm, hogy az elmúlt időszakban több rangos elismeréssel díjazták vállalatunk kezdeményezéseit, és nemcsak szakmai, hanem a vásárlói oldalról is elismerik erőfeszítéseinket. Ilyen a Vásárlói nívódíj is, amelyet mindkét alkalommal, amikor odaítélték, a SPAR kapta meg.
– Mekkora arányt képviselnek a magyar termékek a SPAR kínálatában?
– A jó minőségű magyar élelmiszerek száma minden évben nő a SPAR Magyarország választékában, ezzel hozzájárulva a hazai vállalkozások, valamint az agrárium és a feldolgozóipar fejlődéséhez. Az élelmiszer-termékterületen 90% feletti arányban hazai beszerzési forrásokkal dolgozunk, közöttük is évről évre egyre nagyobb arányban kapnak helyet a MAGYAR TERMÉK védjeggyel ellátott termékek. A SPAR márkatermékek tekintetében is folyamatos a fejlődés, 2024-ben már közel 4200 árucikk érhető el a vállalat 40 saját termékcsaládjának égisze alatt. Ezeket a határainkon túl is megismerhetik a vásárlók: a horvát, szlovák és szlovén exportunk révén csaknem 50 hazai saját márkás termék kerül a külföldi SPAR-üzletek polcaira.

A díjat átvette: Várkonyi Krisztina, a SPAR beszerzési cégvezetője
– A SPAR néhány éve előremutató programot indított a hazai kisvállalkozók számára. Hol tart ez most?
– A Régiók Kincsei programunkkal a hazai kistermelők piacra jutását segítjük: a SPAR csak Magyarországon gyártott, lehetőleg hazai alapanyagból készült terméket válogat e program keretében az áruházai kínálatába, amelyeknél fontos, hogy kötődjenek az adott régióhoz, értéket teremtsen vele a gyártója. Nagy öröm számunkra, hogy már több mint 500 termék került be az üzletek kínálatába. A kistermelők, kézműves cégek, kisebb borászatok és sörfőzdék hét regionális központunkon keresztül tudják értékesíteni termékeiket. A jövőben mindenképpen folytatni fogjuk ezt a mindenki számára előnyös stratégiát. //
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
2025. április 10-én indult és június 22-ig tart a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >