A vásárló inkább üres kosárral megy haza, ha nem találja kedvenc termékét

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 04. 07. 03:59

Az ital-vásárlók 23 százaléka nem fog más terméket vásárolni, ha nem találja a polcokon kedvenc italát – derült ki egy vásárlói szokásokat kutató amerikai felmérésből.

A vásárló vár a következő vásárlásig, másik üzletbe megy vagy felhívja a vevőszolgálatot, de nem mond le kedvenc ízéről vagy márkájáról. „A huszonhárom százalék ijesztő szám” – kommentálta a felmérés eredményét Bruce Miner, a Dr. Pepper Snapple Group felsővezetője. A jelenség pedig nem új keletű: évről évre több vásárló megy határozott elképzeléssel a boltba, és ha a bevásárlólistáján szereplő típust nem találja, inkább nem költ pénzt a végén. A trend a gazdasági világválság megjelenésével csak tovább erősödött: az emberek még jobban meggondolják, mit tesznek a kosarukba. Érdekes módon az energia-italok fogyasztói a legválogatósabbak, közülük 13% százalék távozik üres kézzel, ha nem találja a polcokon kedvenc italát. Az amerikai Pepsi-Cola vezető kategóriamenedzsere, Gina Bingham szerint ez annak tudható be, hogy az energiaital-fogyasztók már a vásárlás megkezdése előtt pontosan tudják, mit akarnak venni, hiszen életmódjukhoz tartozik az energia-ital fogyasztás. Meglepő a c-kategóriás üzletek témába vágó adathalmaza is: a texasi  Dr Pepper Snapple Group felmérése szerint a szerényebb árukészletű boltok vevői közül 77 százalék hajlandó másik termékkel helyettesíteni kedvenc italát, 15 százalék inkább másik boltot választ, 8 százalék pedig későbbre halasztja a vásárlást vagy nem vesz semmit inkább.

Kapcsolódó cikkeink