Tovább hasít az amerikai kiskereskedelem
Elemzők által vártnál jelentősebben, hat hónapja a legnagyobb mértékben nőttek a májusi kiskereskedelmi eladások az Egyesült Államokban.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium csütörtökön azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom szezonális és naptári hatással kiigazított értéke 502 milliárd dollárt tett ki májusban, ami 0,8 százalék emelkedés az előző hónaphoz képest.
Elemzők szerényebb, 0,4 százalékos bővülésre számítottak az áprilisi ugyancsak 0,4 százalékos növekedés után.
Éves összevetésben 5,9 százalékkal nőtt a májusi kiskereskedelmi forgalom.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem forgalma májusban 0,9 százalékkal, éves szinten pedig 6,4 százalékkal nőtt.
A felmérések szerint a fogyasztók továbbra is derűlátóak, dacára az emelkedő olajáraknak és a tőzsdei bizonytalanságoknak. A munkanélküliségi ráta 3,8 százalékra, 18 éves mélypontra csökkent májusban. Az éves gazdasági növekedés üteme az első negyedévben 2,2 százalékot tett ki, ami ugyan lassulás az előző negyedévi 2,9 százalékhoz képest, a szakértők szerint viszont a június végével záródó három hónapban a gazdasági növekedés akár 4 százalék is lehet.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. A májusi – és az áprilisi ugyancsak kedvező – adat azt sugallja, hogy a gyenge első negyedév után erősödik a fogyasztók költekezési hajlandósága, ami a gazdasági növekedés ütemének gyorsulását eredményezheti. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >