Túlszárnyalta a várakozásokat a Nike bevétele
A vártnál nagyobb bevételt ért el a Nike amerikai vállalat a február végével zárult pénzügyi negyedévében, miután az észak-amerikai és az európai kereslet erősödése, valamint az internetes kereskedés felfuttatása ellensúlyozta a kínai forgalom visszaesését.
A világ első számú edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártója a keddi tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentésében arról számolt be, hogy üzleti évének február 29-én véget ért harmadik negyedévében éves összevetésben 5 százalékkal, 10,14 milliárd dollárra emelkedtek bevételei. Elemzők kisebb értékre, 9,80 milliárd dollárra számítottak.
Az oregoni székhelyű cég adózott eredménye 23 százalékkal, 847 millió dollárra csökkent. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 53 centre rúgott, szemben az egy évvel korábbi 68 centtel.
A Kínai Népköztársaságot, Makaót, Hongkongot és Tajvant magában foglaló térségben (Greater China) közel hat éve először csökkent a forgalom, éves összevetésben 5 százalékkal, ami az új koronavírus által okozott járvány gyors terjedésére vezethető vissza. A Nike és partnerei üzleteinek háromnegyedét kellett bezárni.
Észak-Amerikában viszont 4 százalékkal, Európában pedig 11 százalékkal emelkedett a Nike értékesítési árbevétele december-februárban.
A Nike internetes eladásai, amelyek az előző üzleti évben az összbevétel közel 10 százalékára rúgtak, éves szinten 36 százalékkal nőttek december-februárban. A Greater China régióban, ahol a Nike a tavalyi év végén indította el mobilapplikációját, több mint 30 százalékkal emelkedett az elektronikus és digitális kereskedelemből származó bevétel.
Kínában már ismét működik a fizikai boltok 80 százaléka, Európában és Észak-Amerikában viszont március közepén zárta be üzleteit a Nike a járvány súlypontjának áthelyeződése miatt. John Donahoe, a Nike vezérigazgatója arra számít, hogy az Egyesült Államok és Európa „a közeli jövőben” túljut a koronavírus-válság legrosszabbján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Díjazták a hazai közreműködésű upcycling modellt – új korszak kezdődhet az élelmiszerkereskedelemben
A Cseh és Szlovák Fenntarthatósági Csúcstalálkozón a Rohlik.cz és a…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >