A vártnál kisebb bevételt ért el az Oracle
Az elemzők által vártnál kisebb bevételt ért el folyó pénzügyi évének első negyedében az Oracle szoftverfejlesztő és -szolgáltató konszern, ami a felhőalapú szolgáltatások piacán kialakult éles versenyre vezethető vissza.
A hétfői tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentés szerint a texasi székhelyű vállalat az augusztus 31-ével zárult negyedévben – az amerikai számviteli szabványok (GAAP) alapján készült adatsor szerint – 9,73 milliárd dollár, az egy évvel korábbinál 4 százalékkal nagyobb értékesítési árbevételt ért el. Elemzők valamivel nagyobb, 9,77 milliárd dollárra számítottak.
A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó árbevétel 6 százalékkal, 7,37 milliárd dollárra nőtt, ez a teljes árbevétel csaknem 76 százalékát teszi ki. A felhő és telepített licencértékesítés bevétele viszont 8 százalékkal, 813 millió dollárra csökkent.
Az üzemi eredmény éves összehasonlításban 7 százalékkal, 3,42 milliárd dollárra emelkedett, a működési nyereséghányad pedig 95 bázisponttal, 35 százalékra nőtt.
Az adózás utáni nyereség 2,46 milliárd dollárt tett ki, ami 9 százalékkal több az egy évvel korábbi 2,25 milliárd dollárnál. Az egy részvényre jutó hígított nyereség 86 centre emelkedett az egy évvel korábbi 72 centről. Az egyszeri tételeket nem számolva részvényenként 1,03 dollár nyereséget termelt az Oracle, ami meghaladja az elemzők által várt 97 centet.
A helyzetet pontosabban tükröző non-GAAP számok szerint a vállalat első negyedéves üzemi eredménye 4,33 milliárd dollár, a bevételarányos jövedelmezősége 45 százalék, a nyeresége pedig 2,94 milliárd dollár, részvényenként 1,03 dollár volt. Az igazgatótanács részvényenként 32 centes nyereség kifizetésére tett javaslatot.
Az Oracle menedzsmentje a folyó negyedévre 1,09 és 1,13 dollár közé várja az egy részvényre jutó, egyszeri tételeket nem tartalmazó nyereséget, ez valamivel több az 1,08 dolláros elemzői konszenzusnál.
Az eredményeket kommentálva Safra Catz, az Oracle vezérigazgatója kiemelte: a vállalat két új felhőüzletága, az infrastruktúra-, illetve szoftverszolgáltatások (IaaS, illetve SaaS) már a teljes bevétel több mint 25 százalékát teszik ki, éves szinten 10 milliárd dollár nagyságban. „Az IaaS és a SaaS együttvéve az Oracle leggyorsabban növekvő és legnagyobb haszonkulccsal rendelkező új üzletágai” – tette hozzá.
Az Oracle későn lépett be a felhőalapú szolgáltatások piacára és fokozta erőfeszítéseit, hogy utolérje az olyan riválisokat, mint az Amazon.com, a Microsoft, a Salesforce.com vagy éppen az IBM. Elemzők szerint jól is halad ezen az úton.
A New York-i tőzsde elektronikus kereskedésében tovább gyengültek a vállalat részvényei, jóllehet a vállalat folyó negyedévi nyereség-előrejelzése meghaladta az elemzői várakozásokat. Az Oracle hétfőn 0,88 százalékos mínuszban, 88,89 dolláron zárt, ez 55,95 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. A nyitás előtti elektronikus kereskedésben 1,90 százalékos mínuszban forognak a papírok. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nyereséget hoztak a receptdobozok a Crispnek Hollandiában
Június óta nyereséges a Crisp Hollandiában, köszönhetően a költségcsökkentési intézkedéseknek és…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >