A vártnál kevésbé nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál kisebb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban februárban, csakúgy mint januárban, ami újabb jelzése annak, hogy gyengébben indult az idei év a legnagyobb euróövezeti gazdaságban.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom, az árhatások kiszűrésével, 1,3 százalékkal nőtt tavaly februárhoz képest. Elemzők 2,2 százalékos emelkedésre számítottak a januári 2,3 százalékos bővülés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 2,2 százalékkal nőtt februárban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly és idén februárban is 24 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken és nominális értéken is egyaránt 0,7 százalékkal nőtt februárban az előző hónaphoz képest.
Elemzők 0,8 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a januári 0,7 százalékos visszaesés után.
Az adatok azt mutatják, hogy az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei év elején is gyenge maradhat a lakossági fogyasztás, amely a tavalyi utolsó negyedévben már egyáltalán nem járult hozzá a gazdasági növekedéshez.
Az utóbbi években a lakossági fogyasztás volt a növekedés egyik fő motorja, mivel a fogyasztók az emelkedő béreknek, a rekordmagas foglalkoztatottságnak és erős munkahelyi biztonságnak köszönhetően szívesebben költekeztek. Tavaly október-decemberben viszont már az export hajtotta a német gazdaság bővülését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >