A vártnál kevésbé nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál kisebb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban februárban, csakúgy mint januárban, ami újabb jelzése annak, hogy gyengébben indult az idei év a legnagyobb euróövezeti gazdaságban.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom, az árhatások kiszűrésével, 1,3 százalékkal nőtt tavaly februárhoz képest. Elemzők 2,2 százalékos emelkedésre számítottak a januári 2,3 százalékos bővülés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 2,2 százalékkal nőtt februárban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly és idén februárban is 24 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken és nominális értéken is egyaránt 0,7 százalékkal nőtt februárban az előző hónaphoz képest.
Elemzők 0,8 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a januári 0,7 százalékos visszaesés után.
Az adatok azt mutatják, hogy az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei év elején is gyenge maradhat a lakossági fogyasztás, amely a tavalyi utolsó negyedévben már egyáltalán nem járult hozzá a gazdasági növekedéshez.
Az utóbbi években a lakossági fogyasztás volt a növekedés egyik fő motorja, mivel a fogyasztók az emelkedő béreknek, a rekordmagas foglalkoztatottságnak és erős munkahelyi biztonságnak köszönhetően szívesebben költekeztek. Tavaly október-decemberben viszont már az export hajtotta a német gazdaság bővülését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >