A vártnál kevésbé nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál kisebb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban februárban, csakúgy mint januárban, ami újabb jelzése annak, hogy gyengébben indult az idei év a legnagyobb euróövezeti gazdaságban.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom, az árhatások kiszűrésével, 1,3 százalékkal nőtt tavaly februárhoz képest. Elemzők 2,2 százalékos emelkedésre számítottak a januári 2,3 százalékos bővülés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 2,2 százalékkal nőtt februárban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly és idén februárban is 24 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken és nominális értéken is egyaránt 0,7 százalékkal nőtt februárban az előző hónaphoz képest.
Elemzők 0,8 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a januári 0,7 százalékos visszaesés után.
Az adatok azt mutatják, hogy az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei év elején is gyenge maradhat a lakossági fogyasztás, amely a tavalyi utolsó negyedévben már egyáltalán nem járult hozzá a gazdasági növekedéshez.
Az utóbbi években a lakossági fogyasztás volt a növekedés egyik fő motorja, mivel a fogyasztók az emelkedő béreknek, a rekordmagas foglalkoztatottságnak és erős munkahelyi biztonságnak köszönhetően szívesebben költekeztek. Tavaly október-decemberben viszont már az export hajtotta a német gazdaság bővülését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >