A vártnál kevésbé nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban az Egyesült Államokban
A koronavírus-fertőzések számának emelkedése, illetve a munkanélküli juttatások és ezzel az elkölthető jövedelem csökkenése miatt a vártnál kevésbé nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban az Egyesült Államokban a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a Census Bureau jelentése alapján.
Az előző havihoz képest 1,2 százalékos volt a bővülés szezonális és naptári kiigazítással a várt, 1,9 százalékos növekedés helyett és a júniusi 8,4 százalékos növekedés után.
Januárban 0,8 százalék volt a kiskereskedelmi forgalom havi növekedése, majd a következő hónapban csökkenni kezdett. Februárban 0,4 százalékkal, márciusban 8,2 százalékkal, áprilisban pedig 14,7 százalékkal csökkent az előző havihoz képest a kiskereskedelmi forgalom. Májusban azonban 18,2 százalékos havi emelkedéssel megindult a növekedés.
Júliusban az elektronikai cikkek és háztartási berendezések forgalma 22,9 százalékkal emelkedett az előző havihoz képest a júniusi 37,6 százalékos havi növekedés után. A benzinkutak forgalma 6,2 százalékkal nőtt 14,8 százalék után. Az éttermek és bárok forgalma 5,0 százalékkal emelkedett 26,7 százalék után. A gépjárművek és alkatrészek forgalma viszont 1,2 százalékkal csökkent júliusban az előző havihoz képest, míg júniusban még 9,1 százalékos volt a havi növekedés.
Az egy évvel korábbihoz képest júliusban 2,74 százalékkal nőttek a kiskereskedelmi eladások a júniusi 2,12 százalékos éves növekedés után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >