A vártnál kevésbé javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Elemzők által vártnál kevésbé javult a fogyasztók hangulat az Egyesült Államokban májusban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt végleges adatok szerint a mutató 100 pontra emelkedett az áprilisi 97,2 pontról. Elemzők 101,5 pontot vártak. A május közepén ismertetett előzetes adat magasabb, 102,4 pont volt, 2004 januárja óta a legerősebb.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 87,4 pontról 93,5 pontra javult, az előzetes adat 96,0 pontról szólt, ami ugyancsak 2004 januárja óta a legmagasabb.
A jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 112,3 pontról, 110 pontra gyengül, a hónap közepén ismertetett nem végleges adat még minimális javulást, 112,4 pontot jelzett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,9 százalékra nőtt az előző havi 2,5 százalékról, a május közepi nem végleges adat 2,8 százalékról szólt.
A fogyasztói hangulat javulása nagyban köthető ahhoz, hogy a gazdaság az első negyedévben a várakozásoknál jóval erősebb ütemben, 3,1 százalékkal nőtt, miközben a munkanélküliségi ráta 49 éves mélypontra, 3,6 százalékra süllyedt. Elemzők szerint azonban az Egyesült Államok és a Kína közötti kereskedelmi viszály kiéleződése a jövőben lefelé húzhatja az indexeket, mivel az emelkedő árak révén visszaüt a fogyasztókra és ronthatja a gazdasági kilátásokat.
A Michigan egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >