A vártnál kevésbé esett vissza a kávéfogyasztás
A válság hazai kávéfogyasztási szokásokra gyakorolt hatását vizsgálta a Valdo Café. A cég száz nagy ügyfelének tapasztalatait gyűjtötte össze egyedi interjúk formájában.
A vizsgálat kimutatta, hogy
ugyan érezhető recesszió a kávéiparban
is, de a lassan 20 éve piacon levő cég számításainál
alacsonyabb a visszaesés – mondta Kaszás László
a Valdo Café ügyvezető igazgatója.
A jelenlegi tapasztalatok alapján,
azok az emberek nem fogyasztanak kevesebb kávét, akik
eddig is teljes áron juthattak hozzá, viszont a
támogatás megvonása 20-30 százalékkal
vetette vissza a kávézási hajlandóságot
a kedvező helyzetben lévő alkalmazottaknál. A
felmérés szerint a vendéglátós
ügyfelek forgalmában sokkal gyengébb, 4-6 százalékos
visszaesés érzékelhető. Úgy tűnik, hogy
a mindennapi kávéra a válság idején
is szükségük van az embereknek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >