A vártnál jobbat jelentett a Pepsi
A vártnál nagyobb bevételt és nyereséget ért el a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó az első negyedévben, de nem közölt új éves előrejelzést a koronavírus-járvány miatti globális bizonytalanságokra hivatkozva – írja a tozsdeforum.hu.
A vállalat kedden nyilvánosságra hozott gyorsjelentésében közölte, hogy adózott eredménye 1 milliárd 338 millió dollár, részvényenként 96 cent volt a március 21-én végződött három hónapban. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,07 dollár lett, meghaladta a szakértők által várt 1,03 dollárt.
A tavalyi év azonos időszakában nagyobb volt a nyereség, 1,41 milliárd dollárt, részvényarányosan 1,00 dollárt tett ki. A PepsiCo bevétele 13 milliárd 881 millió dollárra rúgott az idén az első negyedévben, éves összevetésben 7,7 százalékkal nőtt. Elemzők ennél kisebb bevételre, 13,21 milliárd dollárra számítottak.
Ezen belül az észak-amerikai országokban 7,3 százalékkal, 4,84 milliárd dollárra nőtt az üdítőitalok forgalmazásából származó bevétel, a chipseké pedig 6,8 százalékkal, 4,07 milliárd dollárra. Sokat lendített az üdítők és snackek iránti keresleten az a masszív reklámkampány, amelyet a PepsiCo a tengerentúli profi amerikaifutball-liga és nagydöntője, a Super Bowl főszponzoraként folytatott termékeinek népszerűsítésére.
Jelezve, hogy a járvány kiterjedését és időtartamát övező bizonytalanságok miatt a korábban közölt, a 2020-as pénzügyi évre vonatkozó előrejelzése nem érvényes, a PepsiCo menedzsmentje azt megerősítette, hogy az idén továbbra is 5,5 milliárd dollárt terveznek kifizetni osztalékként, illetve 2 milliárd dollárt fordítanak saját részvények vásárlására.
A devizaárfolyamok kedvezőtlen változása 3-4 százalékpontot visz el a dollárban számított bevételekből és az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereségből. Az osztalékfizetés fenntartása azt mutatja, hogy a PepsiCo pénzügyi helyzete stabil maradt egy olyan időszakban, amikor több nagyvállalat felfüggesztette az osztalékfizetést, hogy konszolidálja készpénzállományát. Bár az atlantai székhelyű PepsiCo nem közölte, hogy a járvány milyen hatást gyakorolt üzletmenetére, a világ számos országában elrendelt kijárási korlátozások miatt példátlan mértékben ugrott meg a kereslet az élelmiszerek és üdítőitalok iránt az utóbbi hetekben.
Elemzők szerint a fogyasztók készletfeltöltéseinek közepette a Pepsico lépéselőnybe került fő riválisával, a Coca-Colával szemben változatosabb rágcsálnivalóinak, köztük a Lay,s és a Doritos márkájú chipseknek köszönhetően. A Coca-Cola a múlt héten arra figyelmeztetett, hogy a második negyedévben nagy érvágást jelent számára az olyan nyilvános helyek, mint például az éttermek, bárok, bezárása. Április eleje óta bevételei 25 százalékkal estek vissza, miközben a kiskereskedelmi értékesítése nem csökkent. A New York-i tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben a vártnál jobb beszámolónak köszönhetően emelkedett a PepsiCo árfolyama.
Nyitás előtt egy órával 1,70 százalékos pluszban, 136,75 dolláron forogtak a részvények. Hétfőn 0,07 százalékos pluszban, 133,46 dolláron zártak a cég részvényei, ami 6,38 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Járványok előrejelzése érdekében vizsgálják az UHT tejeket pécsi virológusok
Az állatról emberre terjedő járványok előrejelzése érdekében indított ultrahőkezelt tejek…
Tovább olvasom >PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus…
Tovább olvasom >Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >