A vártnál jobban nőtt a Danone bevétele
A Danone a vártnál magasabb bevételt ért el részben magasabb árainak köszönhetően a tavalyi negyedik negyedévben – derült ki a francia élelmiszeripari konszern szerdán közzétett pénzügyi jelentéséből.

Jó évet zár a Danone
Összehasonlítható alapon a társaság negyedik negyedéves bevétele 7 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Az elemzők véleményének átlagában 6,2 százalékos növekedés szerepelt. A tavalyi év utolsó három hónapjában az összehasonlítható alapon számított bevétel 7 százalékos éves növekedése az értékesítési volumen 4,4 százalékos csökkenésének és a 11,3 százalékos áremelésnek köszönhető.
Összehasonlítható alapon a Danone 2022. évi bevétele 7,8 százalékkal emelkedett, 27,661 milliárd euró lett a 2021-ben elért 24,281 milliárd után.
Az összehasonlítható árbevétel 7,8 százalékos éves szintű növekedése az értékesítési volumen 0,8 százalékos csökkenésének és a 8,7 százalékos áremelésnek tulajdonítható.
A vállalat pénzügyi vezetője, Juergen Esser szerint a Danone szükség esetén kész tovább emelni árait. Versenytársaihoz hasonlóan a francia élelmiszeripari konszern is érezte az inflációs nyomást 2022-ben, a magas nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében emelte értékesítési árait.
A tavalyi működési árrés az árbevétel 12,2 százalékára csökkent a 2021. évi 13,7 százalékáról, nagyjából a várakozásoknak megfelelően, tükrözve az inflációs nyomást és a márkákba történő befektetések költségeit.
A Danone az idei évre 3-5 százalék összehasonlítható bevételnövekedést vár, összhangban a középtávú célkitűzésekkel.
A tavalyi teljesítmény alapján a cég részvényenként 2 euró osztalékot fizet, 3,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, Actimel, Oikos és Danonino joghurtok, valamint az Alpro növényi alapú termékek.
A Danone részvénye mintegy 3,6 százalékos pluszban állt a párizsi értéktőzsdén szerda délután három óra körül.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >