A vártnál jobban javult a ZEW márciusi német gazdasági hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben javult a ZEW gazdaságkutató intézet márciusi németországi gazdasági hangulatindexe.
A ZEW gazdaságkutató intézet (ZEW – Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH Mannheim) havi rendszerességgel végzett felmérése alapján a februári 71,2 pontról 5,4 ponttal 76,6 pontra emelkedett a németországi gazdasági hangulatindex márciusban.
A mutató a tavalyi válságévben márciusban mínusz 49,5 ponton érte el mélypontját, majd szeptemberig folyamatosan emelkedett. A szeptemberben elért 77,4 pontról novemberre a második járványvédelmi korlátozás miatt 39,0 pontig csökkent. Azóta ismét emelkedik, az év eleje óta már több mint húsz ponttal.
Az 1991 decembere óta vezetett index a történelmi mélypontját a globális pénzügyi válság alatt 2008 júliusában érte el mínusz 63,9 ponton.
Az aktuális helyzet megítélése szintén javult a felmérésbe bevont pénzügyi és gazdasági szakemberek körében, a vonatkozó mutató márciusra mínusz 61,0 pontra emelkedett az előző havi mínusz 67,2 pontról a várt mínusz 62,0 pont helyett.
„A megkérdezett szakértők széleskörű és átfogó gazdasági fellendülést várnak, arra számítanak, hogy őszig a lakosság 70 százaléka megkapja a védőoltást. Nagy többségük viszont az infláció növekedésére is számít, valamint a hosszú lejáratú kamatok emelkedésére” – mutatott rá Achim Wambach, a ZEW elnöke.
A felmérés az euróövezetre is javuló konjunkturális kilátásokat mutatott ki márciusra, az index 74,0 pontra emelkedett a februári 69,6 pontról. Az aktuális helyzet megítélése az euróövezetben is javult, 48 ponttal, mínusz 69,8 pontra.
Az Egyesült Államokra a hangulatindex 5,9 ponttal 82,6 pontra emelkedett, az aktuális helyzet megítélése pedig 20,2 ponttal mínusz 27,4 pontra.
Nagy-Britanniára vonatkozóan 24,6 ponttal emelkedett a gazdasági hangulatindex márciusban 60,4 pontra, az aktuális helyzet megítélése pedig 10,2 ponttal mínusz 79,1 pontra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az ALDI Süd a legerősebb a vegán saját márkás kínálatban Németországban
A vegán saját márkás termékek kínálatát tekintve az ALDI Süd a legnagyobb…
Tovább olvasom >Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >