A vártnál jobban javult a ZEW márciusi német gazdasági hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben javult a ZEW gazdaságkutató intézet márciusi németországi gazdasági hangulatindexe.
A ZEW gazdaságkutató intézet (ZEW – Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH Mannheim) havi rendszerességgel végzett felmérése alapján a februári 71,2 pontról 5,4 ponttal 76,6 pontra emelkedett a németországi gazdasági hangulatindex márciusban.
A mutató a tavalyi válságévben márciusban mínusz 49,5 ponton érte el mélypontját, majd szeptemberig folyamatosan emelkedett. A szeptemberben elért 77,4 pontról novemberre a második járványvédelmi korlátozás miatt 39,0 pontig csökkent. Azóta ismét emelkedik, az év eleje óta már több mint húsz ponttal.
Az 1991 decembere óta vezetett index a történelmi mélypontját a globális pénzügyi válság alatt 2008 júliusában érte el mínusz 63,9 ponton.
Az aktuális helyzet megítélése szintén javult a felmérésbe bevont pénzügyi és gazdasági szakemberek körében, a vonatkozó mutató márciusra mínusz 61,0 pontra emelkedett az előző havi mínusz 67,2 pontról a várt mínusz 62,0 pont helyett.
„A megkérdezett szakértők széleskörű és átfogó gazdasági fellendülést várnak, arra számítanak, hogy őszig a lakosság 70 százaléka megkapja a védőoltást. Nagy többségük viszont az infláció növekedésére is számít, valamint a hosszú lejáratú kamatok emelkedésére” – mutatott rá Achim Wambach, a ZEW elnöke.
A felmérés az euróövezetre is javuló konjunkturális kilátásokat mutatott ki márciusra, az index 74,0 pontra emelkedett a februári 69,6 pontról. Az aktuális helyzet megítélése az euróövezetben is javult, 48 ponttal, mínusz 69,8 pontra.
Az Egyesült Államokra a hangulatindex 5,9 ponttal 82,6 pontra emelkedett, az aktuális helyzet megítélése pedig 20,2 ponttal mínusz 27,4 pontra.
Nagy-Britanniára vonatkozóan 24,6 ponttal emelkedett a gazdasági hangulatindex márciusban 60,4 pontra, az aktuális helyzet megítélése pedig 10,2 ponttal mínusz 79,1 pontra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca…
Tovább olvasom >Ásványvízüzemmel bővült a németországi Refresco portfóliója
Megállapodott a Refresco Németországban a Berentzen-Gruppe leányvállalatával, a Vivarisszal a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >