A vártnál gyorsabban bontakozik ki a generatív AI hatása a kiskereskedelemre
A generatív mesterséges intelligencia segítségével igyekeznek versenyelőnyt szerezni a kiskereskedők a kommunikáció, a marketing és a működés területén – jelentette ki Amanda Chin a Retail Asia Forumon.
A generatív AI hatása elkerülhetetlen, és számos ágazatot, köztük a kiskereskedelmet is felbolygatja – állítja Amanda Chin, a Bain & Company kuala lumpuri partnere, aki szerint immár egyértelmű, hogy a generatív AI nem pusztán múló hóbort, de felforgató hatása minden iparágban érezhető lesz – a kérdés csak az, milyen gyorsan és milyen mértékben.
A nemrégiben megrendezett Retail Asia Forumon Chin kifejtette, hogy meglátása szerint a kiskereskedők olyan kérdésekkel küzdenek, mint az ígéretes használati eseteket azonosítása, a megvalósítás optimális időzítése és a szervezeti struktúrák felkészültsége. Hangsúlyozta azonban, hogy az elmozdulás azt tükrözi, az iparági szereplők egyre inkább felismerik a generatív AI-ban rejlő jelentős értékteremtő képességet.
A Bain & Company egy nemrégiben készült jelentése szerint a kiskereskedők arra kényszerültek az AI fogyasztók körében történő gyors elterjedése kapcsán, hogy a mesterséges intelligenciába történő beruházásaikat növeljék. A jelentés hangsúlyozza, hogy a generatív AI-ban rejlő lehetőségek jelentősen fokozhatják a hatékonyságot és csökkenthetik a kiadásokat az egész iparágban.
Az okostelefonnál és az internetnél is gyorsabban formálja a kereskedelmet
Mikey Vu, a Bain & Company kiskereskedelmi üzletágának partnere hangsúlyozta a geneartív AI – így a társalgáson alapuló keresés és a személyre szabott alkalmazások – átalakító hatását a kiskereskedelmi ágazatra. Szerinte a technológia a korábbi mérföldköveket, azaz az okostelefonok vagy az internet megjelenését – meghaladó ütemben alakítja át a kiskereskedelmi környezetet.
A jelentés megjegyezte, hogy a vásárlási élményt személyre szabni képes AI-alapú eszközök, például a társalgó vásárlási asszisztensek és a továbbfejlesztett keresési funkciók 5-10%-kal növelhetik a bevételt. Emellett a fogyasztók jobban bíznak a mesterséges intelligenciában a személyre szabott vásárlási javaslatokat illetően, mint bármely más alkalmazási esetben.
A határozott elfogadás felé mozdult el a szakma
Egy a kiskereskedők körében nemrégiben végzett felmérésből kiindulva Chin a generatív AI elfogadására vonatkozó jelenlegi trendekre és elsődleges üzleti célokra vonatkozóan megjegyezte, hogy a kiskereskedők a vásárlói kommunikáció javításától kezdve a marketingstratégiák optimalizálásán át a belső műveletek racionalizálásáig különböző stratégiai területeken használják a generatív AI-t annak érdekében, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a mai dinamikus piaci környezetben.
A szakember hangsúlyozza a generatív AI-jal kapcsolatos nézetek gyors változását, kiemelve, hogy a kiskereskedelmi ágazatban az óvatos vizsgálódástól a határozott elfogadás irányába történt elmozdulás.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Fornettinél: Szabó Nándor az új ügyvezető igazgató
2025. július 1-jétől Szabó Nándor tölti be a Fornetti ügyvezető…
Tovább olvasom >Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >