A vártnál gyengébb lett az ifo áprilisi német üzleti hangulatindexe
A várt szerény javulás helyett romlott áprilisban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének német üzleti hangulatindexe.
Áprilisban 0,5 ponttal 99,2 pontra csökkent az előző havi 99,7 pontról az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) üzleti hangulatindexe a várt szerény emelkedés, 99,9 pont helyett.
A felmérésbe bevont gazdasági szereplők aktuális üzleti kondíciókról alkotott véleményét számszerűsítő mutató 103,3 pontra csökkent 103,9 pontról. Elemzők kisebb csökkenést, 103,6 pontot vártak áprilisra.
A hat hónapra előretekintő üzleti várakozásokat számszerűsítő mutató a várt emelkedés helyett csökkent, 95,2 pontra 95,6 pontról. A piac 96,0 pontot várt áprilisra.
Az üzleti hangulatindex ágazati részmutatói közül a feldolgozóipari csökkent a legnagyobb mértékben, 4,0 pontra 6,7 pontról. A nagy- és kiskereskedelem hangulati mutatója 7,1 pontra csökkent áprilisban az előző havi 8,2 pontról. A szolgáltatóiparban azonban javult a hangulat, a mutató 26,3 pontra emelkedett 26,1 pontról. Szintén a hangulat javulásáról árulkodik az építőipari mutató, ami 21,4 pontra emelkedett 20,4 pontról.
A német üzleti hangulatindex az 1991 óta vezetett nyilvántartás során a legfrissebb adatokig 98,13 pontos átlagot ért el. Csúcspontja a 1991 januári 109,80 pont volt, mélypontja pedig a 2009 márciusi 79,70 pont.
„A német gazdaság folyamatosan veszít lendületéből” – foglalta össze a felmérés megállapításait Clemens Fuest, az ifo elnöke. Klaus Wohlrabe, az ifo közgazdásza hozzátette: az áprilisi adatok alapján kevesebb mint 0,8 százalékos német GDP-növekedésre lehet számítani az idén. A gazdaság lendületét elsősorban a termelőipar csökkenő teljesítménye fékezi. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >