A vártnál erősebben nőttek a fogyasztói árak az Egyesült Államokban márciusban
Az Egyesült Államokban a fogyasztói árak a vártnál kissé erősebb ütemben emelkedtek márciusban, éves és havi összevetésben.
Az amerikai munkaügyi minisztérium azt közölte, hogy éves összevetésben 1,9 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak márciusban. Elemzők 1,8 százalékra számítottak a februári 1,5 százalék után.
Havi összehasonlításban a fogyasztói árak 0,4 százalékkal, 14 hónapra visszamenőleg a legnagyobb mértékben nőttek. Elemzők 0,3 százalékos emelkedést vártak a februári 0,2 százalék után.
Márciusban havi szinten 3,5 százalékkal nőtt az energiaár, ezen belül 6,5 százalékkal a benzinár, miközben az élelmiszerárak 0,3 százalékkal emelkedtek.
Az erősen ingadozó élelmiszer- és energiaárak kiszűrésével számított maginfláció éves szinten 2 százalékon állt márciusban a februári 2,1 százalék után. Elemzők 2,1 százalékos maginflációt becsültek márciusra.
Havi összevetésben 0,1 százalékkal nőtt a maginfláció, csakúgy, mint februárban. Szakértők 0,2 százalékot vártak márciusra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >