A vártnál erősebben nőtt a német kiskereskedelmi forgalom
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) hétfőn közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 2,1 százalékkal, nominális értéken pedig ugyancsak 2,1 százalékkal bővült novemberben az előző hónaphoz képest.
Elemzők arra számítottak, hogy az árhatások kiszűrésével, azaz reálértéken, 1,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az októberben mért 1,9 százalékos csökkenés után.
Éves összevetésben, 2018 novemberéhez képest az árhatások kiszűrésével, 2,8 százalékkal, nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – pedig 3,1 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom. Elemzők sokkal gyengébb adatra számítottak, reálértéken 0,9 százalékos emelkedést vártak az előző havi 0,8 százalékos növekedés után.
Tavaly és tavalyelőtt is 26 napon voltak nyitva az üzletek novemberben.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában 2019. január-novemberben reálértéken 2,9 százalékkal, nominális értéken pedig 3,5 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
A német gazdaság teljesítményét a belső kereslet és fogyasztás határozza meg, mivel korábbi hagyományos motorját, az exportot erős ellenszelek hátráltatják. Az exportorientált feldolgozóipar recesszióba került a kereskedelmi feszültségek miatt, az autógyártásban komoly gondokat okozott az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabvány (WLTP) bevezetése, ráadásul a Nagy-Britannia európai uniós tagságának megszűnését övező bizonytalanságok is rontottak a helyzeten.
Hivatalos előrejelzések szerint a német gazdaság tavaly 0,5 százalékkal bővült, idén pedig egy százalékkal növekedhet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >