A vártnál erősebben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) kedden közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában havi összevetésben 1,3 százalékkal, éves szinten pedig 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az év első hónapjában.
Elemzők éves bázison 1,9 százalékos emelkedésre számítottak a decemberi, a felülvizsgálat után 0,8 százalékosról 0,3 százalékosra rontott növekedés után. Havi szinten elemzők 1,2 százalékos bővülést vártak az előző havi 1,4 százalékos csökkenés után.
Az Európai Unió egészében havi szinten 1,1 százalékkal, éves összevetésben pedig 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene januárban az előző hónapban mért 1,3 százalékos csökkenés, illetve 0,9 százalékos emelkedés után.
Éves összevetésben a kiskereskedelmi forgalom összességében a legnagyobb mértékben, 11 százalékkal Szlovéniában emelkedett, megelőzve Írországot (+8,1 százalék) és Romániát (+6,7) százalék). Ezzel szemben 1,3 százalékos csökkenést regisztráltak Finnországban, míg Dániában 0,3 százalékkal esett vissza a forgalom.
Az uniós tagállamok közül havi szinten a legnagyobb mértékben Németországban és Máltán (+3,3 százalék) nőtt a teljes forgalom, megelőzve Észtországot és Romániát (+1,9 százalék). A legnagyobb csökkenést Finnországból jelentették (-2,1 százalék), majd Szlovénia (-1,0 százalék), Dánia és Ausztria (-0,7 százalék) következik.
Magyarországon havi összevetésben 0,7 százalékkal nőtt, éves szinten pedig 5,3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene januárban az Eurostat adatai szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Eurostat: valamelyest visszaesett az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 2025 elején
Az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák becsült száma az év…
Tovább olvasom >KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Orosz uborka önti el uniót: feszül a lengyel termelők piaca
Bár az Európai Unió az orosz mezőgazdasági termékekre vonatkozó szankciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >