A vártnál erősebben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékben és már az ötödik egymást követő hónapban bővült a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma júliusban az Egyesült Államokban, jelezve, hogy a fogyasztók bizalma töretlen, emelkedő kiadásaikkal hajtják a gazdaság növekedését.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium csütörtökön közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke júliusban folyó áron 523,5 milliárd dollárt tett ki, ami 0,7 százalékos emelkedés az előző hónaphoz képest. Elemzők az előző havival megegyező értéket, 0,3 százalékos növekedést vártak.
Éves összevetésben 3,4 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás volumene a júniusi 3,3 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júliusban havi összevetésben 1,0 százalékkal, éves szinten pedig 7,7 százalékkal nőtt.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma júniushoz képest 0,6 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 2,3 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 2,8 százalékkal, éves szinten pedig 16,0 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma júniushoz képest 1,8 százalékkal nőtt, tavaly júliushoz képest viszont stagnált.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. A júliusi adatok azt sugallják, hogy az amerikai fogyasztók derűlátóan ítélik meg a gazdasági kilátásokat, miközben a bérek emelkednek, a munkanélküliségi ráta pedig nagyon alacsony szinten, 3,7 százalékon maradt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >