A vártnál erősebben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékben és már az ötödik egymást követő hónapban bővült a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma júliusban az Egyesült Államokban, jelezve, hogy a fogyasztók bizalma töretlen, emelkedő kiadásaikkal hajtják a gazdaság növekedését.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium csütörtökön közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke júliusban folyó áron 523,5 milliárd dollárt tett ki, ami 0,7 százalékos emelkedés az előző hónaphoz képest. Elemzők az előző havival megegyező értéket, 0,3 százalékos növekedést vártak.
Éves összevetésben 3,4 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás volumene a júniusi 3,3 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júliusban havi összevetésben 1,0 százalékkal, éves szinten pedig 7,7 százalékkal nőtt.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma júniushoz képest 0,6 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 2,3 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 2,8 százalékkal, éves szinten pedig 16,0 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma júniushoz képest 1,8 százalékkal nőtt, tavaly júliushoz képest viszont stagnált.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. A júliusi adatok azt sugallják, hogy az amerikai fogyasztók derűlátóan ítélik meg a gazdasági kilátásokat, miközben a bérek emelkednek, a munkanélküliségi ráta pedig nagyon alacsony szinten, 3,7 százalékon maradt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >Ellenőrzést tartott a fogyasztóvédelem a Lehel téri piacon
Ellenőrzést tartott a fogyasztóvédelem a Lehel téri piacon: lejárt élelmiszereket…
Tovább olvasom >Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >