A vártnál erősebben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékben és már az ötödik egymást követő hónapban bővült a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma júliusban az Egyesült Államokban, jelezve, hogy a fogyasztók bizalma töretlen, emelkedő kiadásaikkal hajtják a gazdaság növekedését.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium csütörtökön közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke júliusban folyó áron 523,5 milliárd dollárt tett ki, ami 0,7 százalékos emelkedés az előző hónaphoz képest. Elemzők az előző havival megegyező értéket, 0,3 százalékos növekedést vártak.
Éves összevetésben 3,4 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás volumene a júniusi 3,3 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júliusban havi összevetésben 1,0 százalékkal, éves szinten pedig 7,7 százalékkal nőtt.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma júniushoz képest 0,6 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 2,3 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 2,8 százalékkal, éves szinten pedig 16,0 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma júniushoz képest 1,8 százalékkal nőtt, tavaly júliushoz képest viszont stagnált.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. A júliusi adatok azt sugallják, hogy az amerikai fogyasztók derűlátóan ítélik meg a gazdasági kilátásokat, miközben a bérek emelkednek, a munkanélküliségi ráta pedig nagyon alacsony szinten, 3,7 százalékon maradt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >