A vártnál erősebben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékben és már az ötödik egymást követő hónapban bővült a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma júliusban az Egyesült Államokban, jelezve, hogy a fogyasztók bizalma töretlen, emelkedő kiadásaikkal hajtják a gazdaság növekedését.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium csütörtökön közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke júliusban folyó áron 523,5 milliárd dollárt tett ki, ami 0,7 százalékos emelkedés az előző hónaphoz képest. Elemzők az előző havival megegyező értéket, 0,3 százalékos növekedést vártak.
Éves összevetésben 3,4 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás volumene a júniusi 3,3 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júliusban havi összevetésben 1,0 százalékkal, éves szinten pedig 7,7 százalékkal nőtt.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma júniushoz képest 0,6 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 2,3 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 2,8 százalékkal, éves szinten pedig 16,0 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma júniushoz képest 1,8 százalékkal nőtt, tavaly júliushoz képest viszont stagnált.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. A júliusi adatok azt sugallják, hogy az amerikai fogyasztók derűlátóan ítélik meg a gazdasági kilátásokat, miközben a bérek emelkednek, a munkanélküliségi ráta pedig nagyon alacsony szinten, 3,7 százalékon maradt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!
Áprilishoz képest májusban az árrésstop ellenére 0,6 százalékkal emelkedtek az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat
Hamarosan új korszak kezdődik a kiskereskedelemben: világszerte bevezetik a GS1…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >