A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Minden évben a szeptemberi Business Days konferencia utáni második biztos szakmai pont az életünkben az októberi kölni Anuga vagy a párizsi SIAL. Szakmán belül mindenki tudja, hogy ezek váltóévvel követik egymást, páros években SIAL, páratlan években Anuga, és azt is tudja mindenki, hogy ide azért érdemes ellátogatni – és sok cég számára persze kiállítani is –, mert egyrészt itt találkozik a világ minden élelmiszeripari innovációja, másrészt mert tényleg itt van a világ minden országának prosperáló gyártói közössége és így a kereskedői és beszerzői is. A Trade magazin se maradhat távol, mindig ott vagyunk Kölnben és Párizsban is. Bevallom, hogy a mi számunkra látogatóként a szakmai programok és befogadhatatlanul sok információ mellett a hely látnivalói és a kollégákkal töltött idő is nagy vonzerő, hogy sose hagyjuk ki.
Sokat lehet tanulni a piacról, a piaci trendekről, ki hol tart, kinél mit jelent az innováció, hol vannak a hangsúlyos fejlesztési pontok, fókuszok. Nagyszerű konferenciák, trendelemzések, innovációs bemutatók és szervezett kóstolók, ráadásként pedig a folyamatosan bővülő start-up blokkok – mindez a 205 országból érkező, több mint 7,5 ezer kiállítón túl, akiket 5 nap alatt a közel 260 ezer négyzetméternyi kiállítóterületen képtelenség bejárni, de azért mindig nagy lelkesedéssel vágunk neki.
Idén a sok-sok innováció mellett volt 4 kiemelt témája a kiállításnak, amely mondhatni, hogy hosszabb távra vonatkozóan, mint maguk a standos megjelenések. Ez pedig a CSR, amely igen nagy hangsúlyt kapott, ahogy a helyszínen kommunikálták: „az idei SIAL szívében a központi helyre most a CSR került”. A technológiai fejlesztés és AI, amiről tudjuk, hogy szinte már nincs olyan része életünknek, amelyben valahogy ne lenne jelen egyre hangsúlyosabban, és igen, az ipari forradalom 4.0 alapja is egyben. Hangsúlyos az ellátási láncban, az élelmiszer-biztonságban, az élelmiszer-pazarlásban és a vásárlói élményben, elégedettségben. Az ellátási lánc, amely a COVID-19 után, a globális gazdasági válság és geopolitikai kihívások közben sok kihívást és sokféle aspektust hoz önmagában is felszínre, kiemelt fontosságú az élelmiszer-ellátás, -biztonság és fenntarthatóság területén is. És nem utolsósorban Afrika, amely nemcsak egy hatalmas kontinens, de megszámolhatatlanul sok és sokféle kihívást és lehetőséget hordoz magában, amely minden mellett az élelmiszer-gazdaságára is vetíthető – nem is csoda hát, hogy szinte minden afrikai ország képviseltette magát, és a leginnovatívabb afrikai cégek különdíjakat is hazavihettek. Afrika hirtelen látványos fejlődése az agrár- és élelmiszer-gazdaságába fektetett, évek óta tartó, évi mintegy 15 milliárd dollárnak is köszönhető, amely az előrejelzések szerint 2030-ra már 50 milliárd lesz.
A párizsi SIAL kiállításról nagy beszámolót a következő számban fogunk megjelentetni, most még az előző számban beharangozott izgalmas anyagok kerülnek előbb terítékre: kezdve mindjárt a legnagyobb FMCG-konferencia, a Business Days idei beszámolójának első három napjával. De most olvasható a csomagolási mellékletünkben a Hungaropack-díjazottak és pályázataik bemutatója, amely összefoglaló idén egy diákvilágverseny eredményeivel is kiegészül, így bízom benne, hogy a szakma minden érintettjének hozunk érdekességeket. Jön az ilyenkor hagyományos boros mellékletünk, és persze a Superbrands-díjazottak köre… – és nagyon sok más, ami miatt érdemes átlapozni, beleolvasni a mostani számunkba is!
Hasznos időtöltést kívánok ehhez a lapszámhoz is!
Üdvözlettel:
Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >