A városközpontokban kezd terjeszkedni a Lidl és az Aldi
A városközpontok felé mozdulnak a német diszkontok: a Lidl és az Aldi egykori áruházakban nyit sztenderd formátumú üzleteket. A Németországban és más piacokon működő kis alapterületű kísérleti diszkont üzleteket azonban eddig sehol nem vezették be országos szinten.
A német diszkontok a városközpontok felé vették az irányt. Szeptember végén új üzletet nyitott az Aldi Nord Essen belvárosában, egy volt Kaufhof áruház földszintjén, a főpályaudvar közvetlen közelében. A 950 négyzetméteres üzlet az Aldi standard üzletkoncepciójának ad helyet, és a metróállomáson keresztül közvetlenül kapcsolódik a közlekedési csomóponthoz. Az esseni üzlet az elmúlt két évben a harmadik revitalizált belvárosi épületegyüttes, ahol húzó bérlőként jelent meg az Aldi diszkontkoncepciójával. A kereskedő közlése szerint “konstruktív tárgyalásokat” folytat más áruházakkal és korábbi áruházak bérbeadóival is Németország-szerte hasonló projektek jövőbeli fejlesztésével kapcsolatban.
Eközben a versenytárs Lidl is bejelentette, hogy az év végéig két új belvárosi üzletet nyit Berlinben, a Galeria áruházak földszintjén. A diszkontkereskedő szerint a mintegy 4300 egyedi cikkelemből álló standard választéka számára kellő tér áll majd rendelkezésre.
Ritkák azonban német diszkontok sztenderdizált koncepciójának megfelelő városi helyszínek – az Aldi szerint ehhez minimálisan 800 négyzetméternyi eladótérre van szükség.
A Lidl és az Aldi az elmúlt öt évben kis területű koncepciókat tesztelt külföldön és Németországban egyaránt, de eddig nem adta annak egyértelmű jelét, hogy azokat országosan is bevezetné. A Lidl 2019-ben Münchenben indította el a városi helyszínekre vonatkozó kis alapterületű koncepcióját, ám a formátumot egyelőre nem replikálta. Az Aldi UK – szintén 2019-ben – Londonban nyitotta meg “Aldi Local” üzletét, amelyet tucatnyi helyszín követett a fővárosban. Akkor a kereskedő határozottan állította, hogy az új banner nem jelenti azt, hogy belépne a kényelmi szegmensbe. A kísérleti üzletben 300-zal kevesebb cikkelem található, mint egy hagyományos Aldiban, és nincs „Special Buys” részleg a non-food promóciók számára. Ausztráliában az Aldi egy saját “sarki üzlet” koncepciót fejlesztett, amelynek 2021-es indulása óta féltucatnyi üzlet működik.
Iparági források szerint a sikeres terjeszkedés fő pénzügyi akadályát a városközpontokban jellemzően magas bérleti díjak és a nem hatékony logisztika jelenti. Kereskedelmi szempontból a kényelemorientált food-to-go választék hiánya és a kis kosárméret nehezíti meg a diszkontok számára az eladótér szükséges termelékenységi szintjének elérését ahhoz, hogy pénzt keressenek ezeken a helyeken. Ezen túl az országon belüli egységes árképzés is gátolja, hogy az Aldi és a Lidl kiaknázza a közelség és a kényelmi vásárlás jelentette hozzáadott értékből adódó árrés-lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >