A városközpontokban kezd terjeszkedni a Lidl és az Aldi
A városközpontok felé mozdulnak a német diszkontok: a Lidl és az Aldi egykori áruházakban nyit sztenderd formátumú üzleteket. A Németországban és más piacokon működő kis alapterületű kísérleti diszkont üzleteket azonban eddig sehol nem vezették be országos szinten.
A német diszkontok a városközpontok felé vették az irányt. Szeptember végén új üzletet nyitott az Aldi Nord Essen belvárosában, egy volt Kaufhof áruház földszintjén, a főpályaudvar közvetlen közelében. A 950 négyzetméteres üzlet az Aldi standard üzletkoncepciójának ad helyet, és a metróállomáson keresztül közvetlenül kapcsolódik a közlekedési csomóponthoz. Az esseni üzlet az elmúlt két évben a harmadik revitalizált belvárosi épületegyüttes, ahol húzó bérlőként jelent meg az Aldi diszkontkoncepciójával. A kereskedő közlése szerint “konstruktív tárgyalásokat” folytat más áruházakkal és korábbi áruházak bérbeadóival is Németország-szerte hasonló projektek jövőbeli fejlesztésével kapcsolatban.
Eközben a versenytárs Lidl is bejelentette, hogy az év végéig két új belvárosi üzletet nyit Berlinben, a Galeria áruházak földszintjén. A diszkontkereskedő szerint a mintegy 4300 egyedi cikkelemből álló standard választéka számára kellő tér áll majd rendelkezésre.
Ritkák azonban német diszkontok sztenderdizált koncepciójának megfelelő városi helyszínek – az Aldi szerint ehhez minimálisan 800 négyzetméternyi eladótérre van szükség.
A Lidl és az Aldi az elmúlt öt évben kis területű koncepciókat tesztelt külföldön és Németországban egyaránt, de eddig nem adta annak egyértelmű jelét, hogy azokat országosan is bevezetné. A Lidl 2019-ben Münchenben indította el a városi helyszínekre vonatkozó kis alapterületű koncepcióját, ám a formátumot egyelőre nem replikálta. Az Aldi UK – szintén 2019-ben – Londonban nyitotta meg “Aldi Local” üzletét, amelyet tucatnyi helyszín követett a fővárosban. Akkor a kereskedő határozottan állította, hogy az új banner nem jelenti azt, hogy belépne a kényelmi szegmensbe. A kísérleti üzletben 300-zal kevesebb cikkelem található, mint egy hagyományos Aldiban, és nincs „Special Buys” részleg a non-food promóciók számára. Ausztráliában az Aldi egy saját “sarki üzlet” koncepciót fejlesztett, amelynek 2021-es indulása óta féltucatnyi üzlet működik.
Iparági források szerint a sikeres terjeszkedés fő pénzügyi akadályát a városközpontokban jellemzően magas bérleti díjak és a nem hatékony logisztika jelenti. Kereskedelmi szempontból a kényelemorientált food-to-go választék hiánya és a kis kosárméret nehezíti meg a diszkontok számára az eladótér szükséges termelékenységi szintjének elérését ahhoz, hogy pénzt keressenek ezeken a helyeken. Ezen túl az országon belüli egységes árképzés is gátolja, hogy az Aldi és a Lidl kiaknázza a közelség és a kényelmi vásárlás jelentette hozzáadott értékből adódó árrés-lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >