A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált koncepció felé történő elmozdulással elkerülheti a közvetlen konfrontációt a csatornában vezető Lidllel és Aldival. A Penny ebben anyavállalata, a Rewe Csoport a kényelmi szakértelmére támaszkodik.
A németországi Penny a városi vonzáskörzetekben igyekszik megerősíteni pozícióját. A Rewe Csoport diszkontkereskedője több mint 2100 üzlete közül 2028-ig t 800-at átalakít és korszerűsít a 700 négyzetméternél kisebb helyszínekre összpontosítva – írja a Lebensmittel Zeitung. A megújított minipiac-koncepció arra a kihívásra válasz, hogy a teljes diszkonttermék-választék bemutatására csupán korlátozott hely áll rendelkezésre. A több friss termék és az erősebb kényelmi fókusz hivatott a kiskereskedőt megkülönböztetni a Lidltől és az Alditól, amelyek túlnyomórészt 1000 négyzetméternél nagyobb eladótérrel rendelkező üzleteket üzemeltetnek, és kereskedelmi szabványosításra törekednek. Annak érdekében, hogy a kényelmi szegmens mellett az alapvető termékekre koncentrálhasson, a Penny itt a nagyobb üzletekhez képest csökkenti az akciós és szezonális termékeknek szánt területet. A német piacon 2021-ben bevezetett „Market Hall” koncepció az üzlethelyiségeket olyan vásárlásicél-alapú kategóriákra osztja, mint a “reggeli”, a “főzés” vagy az “édességek”. Ezek a főfolyosóról nyíló „U” alakú szakaszokba szervezve teszik lehetővé, hogy a vásárlók időt takarítsanak meg.
A Penny kínálata különösen megfelelő a kis, városi üzletek számára, amellyel a kereskedő a piac leginkább kényelemre összpontosító diszkontjaként pozícionálja magát. A Penny alapkoncepciója több mint 130 kényelmi cikket tartalmaz, amelyek két „Penny-Ready” fali hűtőben megtalálhatók. Az egyik az üzlet bejáratánál, a gyümölcs- és zöldségosztály mellett van, és olyan azonnal fogyasztható készételeket kínál, mint szendvicsek, kész saláták, hűtött gyümölcslevek és hűtött kávéitalok. A húsrészleg mellett elhelyezett másik hűtő melegíthető, illetve süthető/főzhető készételeket tartalmaz. Ezen kívül a Penny több tucatnyi egyadagos felvágottat és szeletelt sajtot kínál egy külön erre a célra kialakított „Fresh Pack” hűtőben, amelyek különböző zsebekbe vákuumcsomagolva hosszabb ideig frissek.
A kényelmi szegmensről szólva a Rewe Csoport élen jár a vezető németországi kiskereskedelmi vállalatok között. A kisboltok, benzinkutak és más kisebb kiskereskedelmi egységek ellátására szakosodott Lekkerland felvásárlása 2019-ben a kényelmi szegmensben vezető pozícióba emelte a kereskedőt.
A stratégiai lépés célja az üzletek termelékenységének növelése is, különösen, ha figyelembe vesszük a belvárosi területeken jellemző magasabb bérleti díjakat. A szerző becslései szerint a Penny Németországban üzletenként 4,5 millió euró nettó árbevételt termelt 2023-ban – lényegesen kevesebbet, mint a csatornában működő versenytársak. Ez a szám tavaly az Aldi Nord esetében 6,5 millió euróra, az Aldi Südnél 8,5 millió euróra, míg a Lidlnél 9,0 millió euró volt.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már több mint egy hónapja lehet a PENNY-ből otthonra is rendelni!
„Több mint egy hónapja, hogy országosan is elindultunk a házhoz…
Tovább olvasom >Megnyílt az ország legnagyobb ALDI áruháza
Magyarország legnagyobb alapterületű ALDI áruháza nyílt meg a mai napon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >