A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2024. 10. 08. 09:49

Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált koncepció felé történő elmozdulással elkerülheti a közvetlen konfrontációt a csatornában vezető Lidllel és Aldival. A Penny ebben anyavállalata, a Rewe Csoport a kényelmi szakértelmére támaszkodik.

A német diszkontok közül a Penny rendelkezik a legtöbb belvárosi üzlettel

A németországi Penny a városi vonzáskörzetekben igyekszik megerősíteni pozícióját. A Rewe Csoport diszkontkereskedője több mint 2100 üzlete közül 2028-ig t 800-at átalakít és korszerűsít a 700 négyzetméternél kisebb helyszínekre összpontosítva – írja a Lebensmittel Zeitung. A megújított minipiac-koncepció arra a kihívásra válasz, hogy a teljes diszkonttermék-választék bemutatására csupán korlátozott hely áll rendelkezésre. A több friss termék és az erősebb kényelmi fókusz hivatott a kiskereskedőt megkülönböztetni a Lidltől és az Alditól, amelyek túlnyomórészt 1000 négyzetméternél nagyobb eladótérrel rendelkező üzleteket üzemeltetnek, és kereskedelmi szabványosításra törekednek. Annak érdekében, hogy a kényelmi szegmens mellett az alapvető termékekre koncentrálhasson, a Penny itt a nagyobb üzletekhez képest csökkenti az akciós és szezonális termékeknek szánt területet. A német piacon 2021-ben bevezetett „Market Hall” koncepció az üzlethelyiségeket olyan vásárlásicél-alapú kategóriákra osztja, mint a “reggeli”, a “főzés” vagy az “édességek”. Ezek a főfolyosóról nyíló „U” alakú szakaszokba szervezve teszik lehetővé, hogy a vásárlók időt takarítsanak meg.

A Penny kínálata különösen megfelelő a kis, városi üzletek számára, amellyel a kereskedő a piac leginkább kényelemre összpontosító diszkontjaként pozícionálja magát. A Penny alapkoncepciója több mint 130 kényelmi cikket tartalmaz, amelyek két „Penny-Ready” fali hűtőben megtalálhatók. Az egyik az üzlet bejáratánál, a gyümölcs- és zöldségosztály mellett van, és olyan azonnal fogyasztható készételeket kínál, mint szendvicsek, kész saláták, hűtött gyümölcslevek és hűtött kávéitalok. A húsrészleg mellett elhelyezett másik hűtő melegíthető, illetve süthető/főzhető készételeket tartalmaz. Ezen kívül a Penny több tucatnyi egyadagos felvágottat és szeletelt sajtot kínál egy külön erre a célra kialakított „Fresh Pack” hűtőben, amelyek különböző zsebekbe vákuumcsomagolva hosszabb ideig frissek.

A kényelmi szegmensről szólva a Rewe Csoport élen jár a vezető németországi kiskereskedelmi vállalatok között. A kisboltok, benzinkutak és más kisebb kiskereskedelmi egységek ellátására szakosodott Lekkerland felvásárlása 2019-ben a kényelmi szegmensben vezető pozícióba emelte a kereskedőt.

A stratégiai lépés célja az üzletek termelékenységének növelése is, különösen, ha figyelembe vesszük a belvárosi területeken jellemző magasabb bérleti díjakat. A szerző becslései szerint a Penny Németországban üzletenként 4,5 millió euró nettó árbevételt termelt 2023-ban – lényegesen kevesebbet, mint a csatornában működő versenytársak. Ez a szám tavaly az Aldi Nord esetében 6,5 millió euróra, az Aldi Südnél 8,5 millió euróra, míg a Lidlnél 9,0 millió euró volt.

Kapcsolódó cikkeink